Avatar billede bpraem Nybegynder
16. februar 2009 - 19:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan læser i op til test?

Hej med jer...

Jeg ville hører om der er nogen af jer der har læst op til en MCTS eller MCP, der måske ligger inde med nogle gode råd til hvordan man bedst forbereder sig til test.

Jeg er med på jeg bare skal læse bogen.. og det gjorde jeg også sidst, meeen jeg synes ikke rigtigt det sad fast. Jeg bestod godt nok men det var ikke med bravur..

Jeg er ikke interesseret i snyd... Så lad være med at forslå de mange sites hvor spørgsmål og svar ligger.

Håber i har nogle gode råd...

/Bpraem
Avatar billede riversen Nybegynder
16. februar 2009 - 19:43 #1
For mig hænger tingene bedst fast, hvis jeg har set det og rodet med det. Jeg har prioriteret, hvad der har interesse og hvad jeg har haft mest brug for i mit daglige arbejde og brugt en masse tid på det med at sætte virtuelle maskiner op og lege en hel masse frem og tilbage... også ud fra de opgaver, der er i de bøger jeg har brugt. Andre emner som er knap så interessante og relevante har jeg bare læst på indtil jeg synes nu er det nok.

Jeg har således ikke hængt mig så meget i den samlede score, men mere min score i de emner, hvor jeg har lagt vægten. Men jeg er heller ikke konsulent.
Avatar billede keysersoze Guru
16. februar 2009 - 20:29 #2
Jeg tror det er meget forskelligt fra person til person hvordan man lærer og tager certificeringer bedst - jeg har det fint med at læse og det kan jeg i teorien godt nøjes med i forbindelse med en test fordi det foregår inden for en forholdsvis kort tid, men skal jeg huske det i meget længere tid end bare testen (og det skal jeg sjovt nok) så er det ligesom riversen hands-on der tæller.

Med hands-on tænker jeg ikke kun på eksempler fra bogen, men eksempler omsat til et mere forståelig og, for mig, virkelighedstro scenarie.
Avatar billede keysersoze Guru
09. april 2009 - 00:50 #3
Og det var et svar :)