Avatar billede panzer Nybegynder
15. februar 2009 - 13:35 Der er 1 kommentar

Validering i VB.NET

Hej

Nu har jeg ledt og ledt, og kan ikke finde svar.

Når man laver applicationer i VB.NET er der så ikke en indbygget validerings kontrol med som der er i ASP.NET, eller skal jeg selv til at kode alle mine validerings funktioner.

Det er første gang jeg laver applicationer til windows, og har kun lidt erfaring med ASP.NET, men der kan man jo i designere lave validering af input, og så compiler den selv koden til det.

Mvh.
Lasse
www.hedeby.net
Avatar billede aaberg Nybegynder
15. februar 2009 - 21:30 #1
Der findes ikke noget der svarer til Validator kontrollerne i Windows Forms. I Windows Forms poster man ikke resultatet af en form, så det er ikke muligt at stoppe en "post", fordi et felt ikke består en validering.