Avatar billede dannin Nybegynder
13. februar 2009 - 23:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Nero - findes der en mediacenter edition?

Jeg er ved at sætte et mediecenter op til "hjemmebiografen", og leder efter en mediecenter app. til formålet. Jeg har forsøgt mig med Windows Vista's egen media center, men kan ikke få den til at afspille mine .avi filer. Den kommer og brokker sig over et codec som ikke er installeret, men kan sagtens afspille samme film i windows media player.

Jeg har så fundet ud af at Nero også har en form for mediacenter, men jeg syntes umiddelbart ikke jeg kan finde den på deres side. Så vidt jeg kan se er det ikke MediaHome da det jo er en slags server, så det må være en del af en af Nero pakkerne - men hvilken? Jeg har prøvet at hente versino 9 men uden held. Det er dette jeg søger: http://www.cnet.com.au/i/r/2005/software/music/22053141/nero7_home_300x225.gif

Nogle der kan hjælpe? Forslag til andre mediacentere er også velkomne!
Avatar billede chalde Seniormester
14. februar 2009 - 01:30 #1
Ang. Vista + mediecenter + codecs, så prøv Ffdshow.
Bruger jeg på mit Mediecenter (Vista 64), og har siden installationen af det ikke haft bøvl med Codecs (stod nemlig med samme problemstilling som dig).
Husk at installere det som administrator (højreklik -> kør som administrator).
Ffdshow: http://sourceforge.net/projects/ffdshow
Avatar billede dannin Nybegynder
15. marts 2011 - 21:31 #2
ingen svar givet