Avatar billede michaelgm Nybegynder
13. februar 2009 - 07:48 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Skærmopløsning microsoft virtual pc

Hej jeg har installeret windows xp på min virtual pc på min bærbar. Mit problem er at jeg ikke kan få opløsningen op på mere end 1024x768. Grafikkort driver er:
S3 Trio32/64 v. 5.1.2535.0

På min bærbar er opløsningen: 1680x1050

Hvordan får opløsningen op?
Avatar billede Jensen DK Novice
13. februar 2009 - 08:24 #1
Det er vel ikke sådan at den ene skærm er en gammel type med billedrør,den kan nok ikke klare højere opløsning, og din bærbare er en fladskærm.
Avatar billede michaelgm Nybegynder
13. februar 2009 - 08:39 #2
Det er jo et program der laver en "Virtual" PC. Det forgår alt på samme skærm. Jeg køre windows xp inde i vista. Så nej den sku gerne kunne få samme opløsning. Det er i hvertfald ikke skærmen der stopper det.
Avatar billede jokkejensen Novice
13. februar 2009 - 08:55 #3
Husk at installere de "additional updates", så kan du trække din vpc's vindue som du vil, og køre forskellige propertioner af opløsninger, blot ved at trække i venstre hjørne af vinduet.

Har du først sat den til en fast opløsning, kan du ikke trække i vinduet.

/J
Avatar billede michaelgm Nybegynder
13. februar 2009 - 14:10 #4
Hvor finder du de de "additional updates" ?
Avatar billede michaelgm Nybegynder
13. februar 2009 - 14:29 #5
Jeg har fundet ud af det.. Den lå sammen med de installeret filer. Tak for hjælpen.. Ligger du et svar jokkejensen?
Avatar billede michaelgm Nybegynder
13. februar 2009 - 14:43 #6
Hov der var jeg for hurtig. Den går stadig kun til 1600x1200
Mangler stadig den rigtige opløsning 1680x1050. ellers bliver skærmen sort rundt omkring og det er som om det os bliver en smule presset sammen.
Avatar billede michaelgm Nybegynder
13. maj 2009 - 11:24 #7
Fandt aldrig en løsning
Avatar billede jokkejensen Novice
13. maj 2009 - 12:17 #8
brug fjernskrivebord til fuldskærm. Men det er da skønnest at have vpc'r så man kan trække skrivebordet større og mindre.

/J