Avatar billede matsku Nybegynder
09. februar 2009 - 22:43 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

webserver

hey

jeg vil gerne hoste  counter strike server og web hjemmesider.

hvad skal jeg så gøre
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2009 - 22:50 #1
Du kan vaelge mellem om du vil koere begge dele paa samme server eller du vil have dem paa hver sin server.

:-)

Er der noget mere specifikt du vil vide ?
Avatar billede matsku Nybegynder
09. februar 2009 - 23:01 #2
ja  hvad jeg skal bruge
Avatar billede hmortensen Nybegynder
09. februar 2009 - 23:04 #3
Har du en maskine?
Hvis ja, specs?

Nogle specifikke krav til webserver?
Understøttede teknologier?
Avatar billede matsku Nybegynder
09. februar 2009 - 23:12 #4
jeg har ingen maskine.

den skal gerne kunne køre cs server  skal være med god ping

og www  med php mysql  mail og alt det der

den skal være meget god
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2009 - 23:29 #5
Spoerger du om vi kan anbefale et hosting firma til at levere en dedikeret server til CS/web/mail ?
Avatar billede matsku Nybegynder
09. februar 2009 - 23:37 #6
nej jeg vil gerne starte et selv
Avatar billede cult Nybegynder
09. februar 2009 - 23:54 #7
For lige at forstå dit behov...

Er der nogen specifik grund til du gerne vil køre det på din egen server, frem for bare at leje en gameserver og webhotel seperat?

Du slipper for en masse arbejde, slipper for at investere i hardwaren, samt den dyre regning der kommer fra det hostingcenter der skal have den stående.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. februar 2009 - 00:31 #8
Du skal jo have det hele så.

Noget hardware - start med f.eks. en 1 socket Xeon 3000 serie med 4 GB RAM med plads til 4 mere og et par 500 eller 750 GB SATA diske i RAID 1.

Et OS og en web server. Forudsat at CS kan køre på Linux, så f.eks. Centos og Apache.
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
10. februar 2009 - 00:33 #9
Er enig med cult. De få kroner du sparer på at sætte din egen server op, mister du i udgifter til drift og vedligeholdelse. Lej hellere en gameserver og et webhotel. Jeg valgte Devteam (http://devteam.dk) som har fiber nede i Tyskland, er billige, og det er rigtige mennesker bag driften. Min side er f.eks. Apache, PHP, og PostgreSQL (ikke MySQL :P).

Jeg ved Steam har en masse "dedicated servers" man kan hente i "Tools" menuen, men har dog aldrig prøvet dem :|
Avatar billede matsku Nybegynder
10. februar 2009 - 00:34 #10
okay hvis vi nu starter med web server

hvad skal jeg så ha hvis jeg skal ha den til at stå hjemme ved mig selv
Avatar billede cult Nybegynder
10. februar 2009 - 00:39 #11
matsku, du svarede ikke på mit spørgsmål.

Typisk når nogle er interesseret i en dedikeret server, så er det fordi de har et behov som webhotellerne ikke umiddelbart kan løse.

Hvad er det du vil med din server, som et webhotel ikke kan?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. februar 2009 - 00:39 #12
Specielt med web server vil jeg anbefale en solid server erfaring inden du sætter en server på internettet.

Hackere elsker web servere der bare er klasket op.
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
10. februar 2009 - 00:42 #13
UPS, RAID, en hurtig uploadhastighed er bare nogle af de dyre ting.
Indblik i webserver-opsætning og sikkerhed kræver en masse viden. Ved godt jeg lyder lidt negativ, men prøver bare at forklare at det ikke kan betale sig 8|

Blot en kommentar.
Avatar billede matsku Nybegynder
10. februar 2009 - 01:33 #14
hvorfor kan ik ik barer sige hvad jeg skal bruge
Avatar billede cult Nybegynder
10. februar 2009 - 01:41 #15
Har du overvejet at én konfiguration måske ikke er bedst for alle?

Vi spørger ind til hvad du skal bruge maskinen til, så vi kan give dig den bedst mulige vejledning.
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
10. februar 2009 - 01:51 #16
Brug Google :) Helt seriøst. At konfigurere dedikerede servere er ikke bare en strikkeopskrift eller som at bage brød. Hvis du alligevel har numsen fuld af penge så brug det hellere på gennemtestede, overvågede, sikkerhedskopierede servere. Men ellers brug Google hvis du virkelig er så interesseret i det.
Avatar billede matsku Nybegynder
10. februar 2009 - 02:18 #17
ja okay sry
skal lave et web sted sammen med nogen venner.  hvor vi deler gratis ud til de cs/css claner vi føler egent
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
10. februar 2009 - 02:28 #18
Avatar billede matsku Nybegynder
15. februar 2009 - 03:07 #19
d
Avatar billede arne_v Ekspert
15. februar 2009 - 03:18 #20
http://www.eksperten.dk/spm/863934

siger

"vi skal ud og leje en god og billig server hos et firma."

så et eller andet har du vel fået ud af denne tråd !