Avatar billede johnstigers Seniormester
07. februar 2009 - 20:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Guides?

Er Artikler omdøb til guides?
I så fald er det nødvendigt med en artikel kategori, da der ikke er mange guides...
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. februar 2009 - 20:26 #1
f.eks. har Bufferzone lavet en del flotte artikler, men man kan ikke kalde dem for guider, for han giver ikke løsningsforslag direkte til løsning af specifikke problemer.
Derfor er det synd at kalde hans artikler for guides.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. februar 2009 - 20:29 #2
http://www.eksperten.dk/top

Skal den ikke udbygges lidt mere???
Avatar billede psychopixi Nybegynder
07. februar 2009 - 20:30 #3
Jo. Artikler er lavet om til Guides.
Du kan se hele listen af ændringer her: http://www.eksperten.dk/blog/2
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. februar 2009 - 20:31 #4
Navnet på "kategorien" er selvfølgelig vigtig. Men det kan ændres.

Mere bekymrende er at der står "Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?: [en beskrivelse]", når man vi oprette en "guide".

Man forledes til at tro man kan oprette et spørgsmål, og det synes jeg vi har set rigeligt af i den gamle eksperten.dk. Stod der også det dengang??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. februar 2009 - 20:33 #5
Ja, og det står også:

"Opret en guide
Kategori
Vælg hvilken kategori skal spørgsmålet ligge i"

Skidt med det grammatiske ... ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. februar 2009 - 20:50 #6
"Man forledes til at tro man kan oprette et spørgsmål, og det synes jeg vi har set rigeligt af i den gamle eksperten.dk. Stod der også det dengang??"

Det mener jeg absolut ikke der gjorde...
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
07. februar 2009 - 21:43 #7
Vi valgte at lave artikler om til "Guides" da artikler var nemt at misforstå når vi samtidig introducerede artikler fra de andre IDG-medier som PC World og Computerworld.

Samtidig gjorde vi guides gratis (for at undgå brokken over om den ene eller anden var 5 point værd) og i stedet fokusere på kvaliteten (gennemsnit af stemmer).

Jeg pusler med, men det er stadigt på ide-stadiet lige nu, at lave nogle "Guide-konkurrencer". F.eks. kunne der være 14 dage til at lave guides - og så trak vi lod blandt de bedste. Kommentarer til det modtages gerne.

Vi havde faktisk også overvejet at lave muligheden for at oprette FAQ's til de helt korte vidensindlæg, men droppede ideen igen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. februar 2009 - 12:38 #8
ok...