Avatar billede tommyt Nybegynder
07. februar 2009 - 13:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan kun downloade med lidt over 600 kb/s med Linksys RV042

Hej allesammen

Har lige fået sådan en Linksys RV042 VPN, men kan kun hente med 600-650 kb/s - selvom jeg har 20 mbit. Er der er noget opsætning man skal ændre, for at den kan hente hurtigere? eller hvordan?

tak på forhånd!
tommy.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. februar 2009 - 14:01 #1
test lige din forbindelse på www.speedtest.net
Avatar billede tommyt Nybegynder
07. februar 2009 - 14:06 #2
første gang
8271 kbps - download
1919 kbps - upload

anden gang
3926 kbps - download
1867 kbps - upload

tredje gang
4118 kbps - download
1921 kbps - upload
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. februar 2009 - 14:14 #3
Er det før eller efter den nye router?
Avatar billede tommyt Nybegynder
07. februar 2009 - 14:15 #4
På den nye .. har lige kørt dem.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. februar 2009 - 14:22 #5
prøv uden den nye så kan du se om det er forbindelsen eller routeren!
Avatar billede tommyt Nybegynder
07. februar 2009 - 14:26 #6
det er routeren, for har kørt uden router, og der var der ingen problem. så ved at det 100% er routeren. :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. februar 2009 - 16:16 #7
Jamen så er routeren ikke hurtig nok til opgaven. Dens processor kan formenligt ikke route trafikken hurtigt nok. Den router jeg har WRT54G har en begrænsning ved 8Mbit. Det ser din også ud til at have. Jeg ved ikke hvilken router man skal have for at komme højere op. Umiddelbart siger specifikationerne på din router dog at interfacet er 10Mbit. og den skulle let kunne route 20Mbit. Måske du skal kikke på QoS indstillingerne eller Bandwidthmanagment (der er et afsnit om dette i manualen) ftp://ftp.linksys.com/downloads/NA/userguide/RV042_ug.pdf
Avatar billede tommyt Nybegynder
09. februar 2009 - 14:13 #8
ved ikke om det virker, men du må godt få de 50 point for din hjælp :)
håber det virker. ellers tusind tak for hjælpen!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. februar 2009 - 16:57 #9
ellers kom igen så prøver vi en gang mere.