Avatar billede puskin Nybegynder
06. februar 2009 - 14:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP - Program på mini-PC

Jeg har en Acer mini-PC, hvor jeg gerne skal have installeret et program - men den har jo ikke et cd-rom-drev. Jeg har downloadet Magicdisc of Daemon, og oprettet virtuelle cd-rom-drev. Og så kan jeg ikke komme videre. Jeg har fået at vide fra Jer herinde, at jeg skal lave en ISO-fil, men det kan jeg ikke. Hvordan gør jeg?
Avatar billede usse Nybegynder
06. februar 2009 - 14:47 #1
Ja du er inde på noget af det rigtige.. Du skal oprette en såkaldt image fil hvilket er en kopi fra cden, det kan du gøre ved at bruge et program der hedder alcohol 120% eller nero
Avatar billede usse Nybegynder
06. februar 2009 - 14:50 #2
Derefter skal du så overføre image filen til din mini-pc og mounte/loade image filen på et af dine virtuelle drev via Daemon programmet.
Avatar billede puskin Nybegynder
06. februar 2009 - 15:25 #3
OK, jeg prøver..
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2009 - 21:52 #4
Et rigtigt godt gratis program jeg gerne vil anbefale er Infrarecorder.
http://infrarecorder.org/
Programmer er på dansk og læt at gå til.
Når du har installeret programmet, klikker du på "Read Disc" ikoner på spashscreenen, vælger hvor du vil lægge billedet og trykker "OK".
Håber det hjælper.
Avatar billede puskin Nybegynder
06. februar 2009 - 22:09 #5
Tak - jeg prøver i morgen og melder tilbage.
Avatar billede puskin Nybegynder
07. februar 2009 - 11:42 #6
Tak for hjælpen - det var lige det der skulle til. Hvad skulle jeg gøre uden mine "venner" herinde! Tak allesammen.
Avatar billede vejmand Juniormester
07. februar 2009 - 12:08 #7
puskin  >> Husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.  :-)
Avatar billede puskin Nybegynder
07. februar 2009 - 12:18 #8
Jamen hvordan giver jeg så point? Jeg har prøvet, men det virker ikke. Jeg vil MEGET gerne give point for den helt fantastiske hjælp jeg har fået herinde - ja, en lille vingave ville vist være mere på sin plads end blot point....
Avatar billede vejmand Juniormester
07. februar 2009 - 12:43 #9
Som skrevet, Husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
Der kan kun tildeles point til "Svar".
Når problemet er løst, bér du bare hjælperen om at sende et "Svar" som du efterfølgende accepterer.

Dette spørgsmål er lukket for "Svar", så det er mere til næste gang.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2009 - 07:46 #10
Tak for pointene :)