Avatar billede toonblood Nybegynder
06. februar 2009 - 12:08 Der er 1 kommentar

Ubuntu 8.10 fryser under install

hej.

jeg har problemer med install af ubuntu 8.10 den fryser under install. jeg har også prøvet at køre det direkte fra CD'en, og her fryser det også.

min bærbar er en IBM thinkpad R31. i øjeblikket køre jeg win XP SP2 uden problemer.

jeg har forsøgt at finde noget hjælp på google. men jeg er MEGET nybegynder til linux. og derfor kan jeg ikke få meget hjælp af at få at vide jeg skal ændre noget i xorg.conf. da jeg ingen ide har om hvordan jeg gør dette.. derfor skal svar til denne tråd være MEGET nede på jorden ;)

jeg er villig til at prøve en anden linux hvis i mener det vil hjælpe. valgte Ubuntu da det var den nemmeste at installere + blev anbefalet den eller debian fra min kammerat.

"af en eller anden grund kunne jeg ikke oprette spørgsmålet i linux forummet"
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. februar 2009 - 14:43 #1
Luk lige dette spørgsmål, du har jo det her der er mangen til: http://www.eksperten.dk/spm/862731