Avatar billede torben7913 Juniormester
05. februar 2009 - 19:01 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Fjerne OGA Office Genuine Advantage

På denne hjemmeside:

http://www.trucchetti.com/da/2008/10/29/rimuovere-oga-office-genuine-advantage-kb949810/

er der en opskrift på at fjerne et advarselsprogram fra Microsoft.

Hvad menes der med:

"Åben din computer
Skrivning i adresselinjen:% SystemRoot% / System32"

Hvad er det for en adresselinie der henvises til ? Hvor finder jeg den?

Ser opskriften ellers fornuftig og ufarlig ud?
05. februar 2009 - 21:01 #1
(Hvorfor vil du fjerne denne ?)
Avatar billede torben7913 Juniormester
05. februar 2009 - 22:03 #2
Jeg er ved at rydde op for at få mere plads på harddisken, så støder jeg på programmet som jeg ikke længere har brug for herunder dette.
06. februar 2009 - 06:45 #3
... det fylder jo ikke en dyt !

------

Mht til af få plads på C:\ ->

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek. Hent den lille batfil, dobbeltklik på filen, og der går et split sek. Så er temp renset.
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Programmer][Tilbehør][Systemværktøjer][Diskoprydning] C:
Makér alle elementer UNDTAGEN 'komprimer gamle filer'
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Strømstyring] - Fanen [Dvale]
[  ] Deaktiver Dvale
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[  ] Deaktivér Systemgendannelse
Normal Genstart
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[ x ] Aktivér Systemgendannelse.
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Mappe indstillinger] - Fanen [Vis]
[  ] Skjul beskyttede operativsystemfiler
[ x ] Vis skjulte filer og mapper

Stifinder/Denne Computer
Navigér til
C:\WINDOWS
Find mapper med navnet
$Nt*
typisk med BLÅ farve.
Slet disse mapper med indhold.
(Jeg har ~1.5Gb der lige til at slette...)
--------------------------------------------------------------------------------
Ta' en oprydning med CCleaner (*)

http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register]...)
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Avatar billede torben7913 Juniormester
06. februar 2009 - 07:45 #4
Du har ret - det er nok at være for perfektionistisk at ville fjene alt som er unødvendigt.
Jeg lukker gerne spørgsmålet,jeg har dog brug for et svar,jeg kan honorere.
Avatar billede torben7913 Juniormester
07. februar 2009 - 17:09 #5
Jeg lukker spørgsmålet
07. februar 2009 - 20:01 #6
Øhhh - nå ?
Avatar billede neslein Nybegynder
15. februar 2009 - 17:27 #7
Jeg er også ret træt af Office Genuine Advantage. Og hvor er den adresselinje, man skal skrive: % SystemRoot% / System32" ?
15. februar 2009 - 18:04 #8
[Start][Kør]
boxen...
Avatar billede neslein Nybegynder
15. februar 2009 - 20:42 #9
nårh.. den.

Men jeg er stadigvæk ikke sluppet af med OGA.
15. februar 2009 - 20:48 #10
... hvad her du imod [Office Genuine Advantage] ?

Provocation: Er det fordi du nu har 'opdaget' at din Office2003 er en P**** udgave ?
Avatar billede torben7913 Juniormester
15. februar 2009 - 22:10 #11
Den nemmeste måde at komme af med fejlmeldingen, er at afinstallere Microsofts officepakke og i stedet hente kontorpakken fra

openoffice.dk

Fyens Stiftstidende skrev den 14. april 2007:

"Med den nye version 2.2 er denne kontorpakke et reelt alternativ til Microsofts. Den mest mærkbare forskel, som du nok lærer at leve med er, at mens Microsoft Office har tre nuller på prislappen, har OpenOffice kun et enkelt. "
Avatar billede SArndal Praktikant
13. august 2009 - 09:49 #12
C:\Windows\System32\OGACheckControl.dll
C:\Windows\System32\OGAVerify.exe
C:\Windows\System32\OGAAddin.dll

Ændre navnene på ovenstående filer, og du kan være sikker på din fine stjerne fra proceslinjen og den kedelige fane i office programmerne forsvinder..

Mvh
Arndal
Avatar billede torben7913 Juniormester
13. august 2009 - 23:09 #13
Findes disse filer kun på en komputer der har instaleret officepakken?
Jeg kan i hvert fald ikke finde dem, men jeg har heller ikke officepakken instaleret mere.
Når du skriver omdøbe, er det så ligegyldigt hvilket navn filerne får?
Avatar billede w1mm3r Nybegynder
02. oktober 2009 - 14:31 #14
Ved at skrive denne komando i kør, afinstallerer du Office Genuine Advantage(KB949810)

MsiExec.exe /X{B2544A03-10D0-4E5E-BA69-0362FFC20D18}

[Start][Kør]
Skriv det i tekstfeltet.
Avatar billede SArndal Praktikant
02. oktober 2009 - 15:18 #15
ja fuldstændig lige meget torben7913, så længe de bare ændres til nogen andet end det originale :)