Avatar billede Willendrup Nybegynder
05. februar 2009 - 18:02 Der er 2 kommentarer

Har isat 4GB Ram i Medion MD8828 har mistet lyd på maskinen ???

Maskinen fandt hurtigt de 4GB Ram og alt kører
rigtig godt, bortset fra at jeg har mistet lyden, jeg kan ikke få lov til at install. Realtek drivere
Har nogen en go' løsning på dette problem.
På forhånd tak...
Med venlig hilsen
Willendrup
Avatar billede PeterNC Nybegynder
05. februar 2009 - 18:49 #1
Hej Willendrup.
Jeg har lige haft det samme problem, men har fået løst det.
Dit problem er nok det samme som mit var, Realtek driverne er sikkert ikke fuldt Vista kompatible, og din pc´s bios tester sikkert kun, lige som min, 3GB (adresse konflikt?). Vista viser 4Gb, og alt fungere som det skal.
Du kan formentligt gøre et af to, det første har jeg ikke prøvet.
Skifte det ene 2GB ram modul ud med et 1GB modul, så du dermed har 3GB sammenlagt.
Eller som jeg har gjort sat et andet lydkort i pcen med velfungerede Vista drivere (Soundblaster X-fi Xtreme audio), og deaktiveret azalia controleren i bios. Jeg har fået fed lyd nu!!
Håber det hjælper
Avatar billede Willendrup Nybegynder
05. februar 2009 - 21:50 #2
Tak til PeterNC,

Det var netop det jeg havde brug for at vide, jeg vil beholde mine 4GB og sætte et ældre Sound-
Blasterkort i Maskinen.

Tak til PeterNC

Hilsen Willendrup