Avatar billede dacman Nybegynder
05. februar 2009 - 15:01 Der er 5 kommentarer

Mere end 15 decimaler?

Hej.
Jeg har i forbindelse med mit arbejde brug for at taste mere end 15 tal i samme rubrik i excel...

Men når jeg gør dette, og skriver feks 18 tal, laver programmet automatisk de sidste 3 tal om til 0'er... Hvorfor er det sådan, og kan det ændres?
05. februar 2009 - 15:07 #1
Det kan du ikke ændre. Det er den nøjagtighed Excel er sat op til at arbejde med.
Avatar billede ladyhawke Novice
05. februar 2009 - 15:07 #2
hvilken version af excel bruger du?
05. februar 2009 - 15:09 #3
Afhængigt af hvad du skal bruge oplysningerne til, kan du måske løse problemet ved at starte indtastningen med en apostrof. Det får Excel til at opfatte indtastningen som tekst, og tekst kan vise alle de cifre du indtaster - til gengæld kan du ikke benytte indholdet til beregninger.
Avatar billede kabbak Professor
05. februar 2009 - 17:24 #4
hvis man skriver sådan her, kan man godt

=VÆRDI(A1)+(VÆRDI(A2))
05. februar 2009 - 20:03 #5
.... men det er stadig kun med 15 cifres nøjagtighed.