Avatar billede svendj Nybegynder
04. februar 2009 - 14:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sideskift

Kære Alle

Jeg har et ark, der dannes fra ny, hver gang makroen kører. Når koden er færdig tilpasser jeg arket til én side, og herefter vil jeg gerne indsætte en disclaimertekst i bunden - I ved "vi fraskriver os bla bla bla".

Problemet er, at jeg ikke ved hvilken række, jeg kan indsætte den i uden, at Excel skalerer endnu mere ned for at holde det på én side.

Er der nogen, der har et bud på, hvodan jeg kan kringle den?

Jeg kan ikke gøre det inden, at jeg tilpasser til én side, fordi jeg på det tidspkuntk jo slet ikke ved, hvor det skal stå, og jeg kan ikke skrive det i sidefoden, da den kun accepterer 255 tegn.

Jeg har prøvet at lave en jpg med teksten, og sætte den ind, men det er ikke pænt, og da antallet af celler varierer, skærer den nogle gange noget af.

Pft

:o]
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. februar 2009 - 14:23 #1
Excel ark har en top og bundtekst. kan du ikke bruge disse
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. februar 2009 - 14:25 #2
rgediger - sideopsætning - fanebladet sigehoved/sidefod
Avatar billede svendj Nybegynder
04. februar 2009 - 14:27 #3
Den accepterer desværre kun 255 tegn, og vi kan ikke få den under.
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. februar 2009 - 14:34 #4
Ide:

Hvad med at generere en pdf, hvor excel kun står for brødteksten og der så under pdf genereringen indsættes en fodtekst på siderne. Dette bør være muligt hvs formatet pde er en option
Avatar billede svendj Nybegynder
04. februar 2009 - 14:38 #5
Kan Excel 2007's pdf fuinktion sætte end fodtekst? og hvordan gør man det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. februar 2009 - 14:53 #6
Jeg tror ikke du kan gøre det med den indbyggede pdf, du skal nok ud i noget tredieparts pdf der evt skal tilrettes til din løsning
Avatar billede svendj Nybegynder
04. februar 2009 - 14:57 #7
Ja det bliver desværre for bøvlet ... så må jeg bare gå fem rækker ned og skrive det - det er bare ikke pænt :-(
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. februar 2009 - 15:16 #8
Sidefoden består jo at tre sektioner og det ser ud som om du kan anvende 255 tegn pr sektion. Kan du ikke sprede dn tekst over alle tra sektioner?
Avatar billede svendj Nybegynder
04. februar 2009 - 15:33 #9
Det er desværre 255 akkumuleret
Avatar billede svendj Nybegynder
04. marts 2009 - 17:14 #10
Lukketid
Avatar billede fojensen Nybegynder
07. maj 2009 - 23:15 #11
Det lyder som om du indsætter et ukendt antal rækker før din disclaimer.

Hvis problemert kun er at finde ud af hvor den skal indsættes, så kunne du jo starte med at indsætte disclaimeren i række 1, og derefter indsætte en tom række over disclaimeren hver gang inden du skriver til rækken...
eksemlel:
    ActiveCell.EntireRow.Insert

bare en tanke jeg fik da jeg sad og søgte efter noget helt andet...