Avatar billede __ak Nybegynder
03. februar 2009 - 13:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Zend dev. environment - plinger og pipe?

Hejsa allesammen

Jeg sidder og udvikler php i Zend Development Environment.
Men jeg har et lille problem...

Jeg kan ikke skrive ` (Pling til bl.a. SQL) og | (Pipe) tegn.
Det er umiddelbart kun de to tegn jeg ikke kan skrive, men kan ikke afvise der er flere - er der nogen der kan lede mig i den rigtige retning mht. en løsning?

//__ak
Avatar billede bitkid Nybegynder
03. februar 2009 - 14:34 #1
Hej __ak

Hvilken version af ZDE bruger du og hvilket OS?

Der har været noget med de tegn, når man bruger ZDE på Linux. Det er et problem i Java.

Hvis du bruger Linux er der et forslag her som jeg har fået fra Zend:

The workarounds I can suggest for this problem are:
- using a Composite Key instead of dead keys, that is setting X to have a special key (for example the "Windows" key) that allows you to type accented characters instead of the dead keys method.
- Setting up two keyboard variants in X, one with dead keys and one without dead keys (plain English for example) - and switching between them.
Avatar billede __ak Nybegynder
03. februar 2009 - 14:48 #2
Hej bitkid

Jeg bruger version 5.5.1 - det er den eneste version jeg har kunnet få til at køre ordentligt i min Ubuntu 8.04 hardy.

Jeg vil lige prøve dit forslag med at sætte 2 keyboard layouts op, jeg vender tilbage med mere info;)
Tak for svaret :)

//__ak
Avatar billede __ak Nybegynder
03. februar 2009 - 15:45 #3
Det jeg har gjort er at jeg har sat et ekstra keyboard layout op hvor jeg har valgt "Eliminate dead keys".
Og efter en genstart af Zend spiller det med mine plinger, men jeg kan stadig ikke skrive pipes.

Men anyway, jeg bruger pipes så sjældent at jeg kan c/p dem;)
Lægger du et svar, så siger jeg mange tak for hjælpen!:)

//__ak
Avatar billede bitkid Nybegynder
04. februar 2009 - 13:03 #4
Det var så lidt :-)
Avatar billede bitkid Nybegynder
04. februar 2009 - 13:05 #5
Iøvrigt synes jeg det er irriterende at Sun ikke har fået fixet den fejl endnu. Det er mere end 3 år siden jeg selv havde det problem.