Avatar billede orpheus Nybegynder
03. februar 2009 - 10:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

En der viker, og en der ikke gør…

Hej alle, jeg har siddet med dette et par dage nu og er helt kogt i pæren. Fejlen er sikkert ganske simpel, men jeg har nok fået set mig blind på den. Den ene virker den anden ikke!

Den der virker:
$Nr2 = mysql_query("select Nr from MT_katalog where Gr1 = '$nyGr' and Titel='$nyTitel' and Str1='$Str2' and Farve='$Farve2'");
while ($ROW = mysql_fetch_array($Nr2)) {
$Nr = $ROW[Nr];
echo $Nr;
}
Avatar billede dennism Nybegynder
03. februar 2009 - 12:21 #1
Vil du lige beskrive dit problem igen?
Avatar billede orpheus Nybegynder
03. februar 2009 - 17:28 #2
Hov, halvdelen af indlægget mangler jo (?)

Den der virker:
$Nr2 = mysql_query("select Nr from MT_katalog where Gr1 = '$nyGr' and Titel='$nyTitel' and Str1='$Str2' and Farve='$Farve2'");
while ($ROW = mysql_fetch_array($Nr2)) {
$Nr = $ROW[Nr];
echo $Nr;
}
Output: 3001002

Og den der ikke virker:
$Nr = mysql_result(mysql_query("select Nr from MT_katalog where Gr1 = '$nyGr' and Titel='$nyTitel' and Str1='$Str2' and Farve='$Farve2'"),0);
echo $Nr;
Ouput: Warning: mysql_result() [function.mysql-result]: Unable to jump to row 0 on MySQL result index 36 in /usr/websites/web00195/www.mw-shops.dk/thomsenbad/katalog.php on line 223
Avatar billede dennism Nybegynder
04. februar 2009 - 17:50 #3
Denne fejl vil opstå, hvis du laver en select som ikke returnerer nogle rækker.
Avatar billede orpheus Nybegynder
04. februar 2009 - 17:58 #4
Men det er jo samme select som den ovenover, som kommer med et output (3001002), så burde result vel også gøre det?
Avatar billede orpheus Nybegynder
16. januar 2013 - 10:43 #5
-