Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
01. februar 2009 - 02:34 Der er 3 kommentarer

Hvilket system ?

Hej allesammen.

Skal have en server tilkloblet vores netværk. Den skal have nogle mapper med login på. Det vil sige nogle brugere har adgang til hver nogle mapper.
Derudover skal jeg bestemme hvad deres rettigheder er i mapperne.

Det skal være nemt og okay sikkert ude fra. Det skal kunne køre et spejl kopi af en hardisk.

Senere skal den kunne håndtere mit php.

Hvad er nemmest at vælge af system ? Har aldrig rodet ret meget i linux. Windows er umiddelbart nemmest, men der skal man vel aktivt ind og lukke for en masse ting ?

På forhånd tak
Avatar billede anddk Praktikant
01. februar 2009 - 11:06 #1
Mit bedste byd vil være en 2003 standart server, evt med apache til PHP. Det kan alt det du ønsker.
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. februar 2009 - 18:43 #2
Du kan købe NAS bokse til den slags. Et færdigt system med relativt stor diske og mulighed for at sætte flere i. Disse systemer kommer ofte med færdige systemer der kan konfigureres til det du ønsker. Disse løsninger har følgende fordele i forhold til en 2003 server med php og apache

- meget billigere
- Du skal ikke installerer noget som helst og få det til at spille
- Et samlet system der er stort set kan sættes til lige fra æsken
Avatar billede lavdal Nybegynder
02. februar 2009 - 11:59 #3
Prøv evt. en SME-server. http://wiki.contribs.org/Main_Page

Kan alt hvad du beder om "out of the box".

Installer den - Lav software raid - Opret brugere og de får automatisk en hjemmefolder.

Desuden er der en webserver til dit php. Den perfekte domain server. (fil, web, ftp, firewall, printer)

den er baseret på Linux - men meget enkelt setup med grafisk installation og web administration.

Desuden kan du bruge en gamle desktop - Kræver ikke meget - og køre altid.