Avatar billede gf400 Nybegynder
30. januar 2009 - 19:45 Der er 9 kommentarer

Router til 25/25 mbit = 50 mbit

Hej

jeg mangler en router som klare 25/25 mbit så i alt 50 mbit fra lan til wan port.

nogle som har nogle forslag?

Hilsen gf400
Avatar billede justrace Novice
30. januar 2009 - 22:59 #1
Det skal der vel ikke en speciel router til. De fleste klarer 100mbit, og mange 1gigabit
Avatar billede jokkejensen Novice
30. januar 2009 - 23:20 #2
Den skal vel være fiber ready ? - Det er en normal router ikke for mig.

/J
Avatar billede snowball Novice
30. januar 2009 - 23:32 #3
Selve porten på routeren er som regel ikke noget problem. Du skal nok nærmere koncentrere dig om at finde en router som reelt kan route trafikken med den nævnte hastighed. Det bliver nok et problem med mindre du vil ofre en pæn slat penge set i forhold til prisen på en standard router ;)
Avatar billede gf400 Nybegynder
31. januar 2009 - 00:08 #4
justrace# det er jeg klar over på lan siden. men er ude efter en som kan route den trafik mængde

jokkejensen# det skal ikke være noget med fiber, bare fast ethernet eller giga

snowball# du har forstået det, har du nogle forslag?
Avatar billede snowball Novice
31. januar 2009 - 14:33 #5
Jeg har ikke lige umiddelbart et forslag.

Hvilken udbyder har du, og har du router og (ADSL)modem som 2 enheder eller samlet i samme boks?
Avatar billede locke Nybegynder
31. januar 2009 - 14:40 #6
De har testet forskellige routere her:
http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_chart/Itemid,189/

Ellers, når du får kig på en router, så google efter en hjemmeside som har testet den.
Avatar billede gf400 Nybegynder
31. januar 2009 - 16:09 #7
snowball# har fiberbredbånd, har deres boks som laver fiberen om til fast ethernet

locke# vil lige kigge på det link
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. januar 2009 - 16:59 #8
Jeg kender ingen router der ikke kan klare mindst 50 mbps.

Selv har jeg en 100/100 linie, og kører jeg en speedtest, viser en ca 49/36, og det er routeren der ikke kan klare mere en dette. Ikke fiberforbindelsen.
Avatar billede gf400 Nybegynder
17. februar 2009 - 23:04 #9
locke# kan du sende et svar, for brugte den side du linked til