Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
30. januar 2009 - 08:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Installering af assembly

Hej Eksperter

Jeg har lavet et program i Labview, for at programmet virker skal der være installeret en assembly. Men jeg ved ikke hvordan jeg får denne installeret. Har googlet en del, men kan ikke rigtig finde et godt svar. Jeg håbede det kunne lade sig gøre med batch eller windows installer (hvilket der står på nettet, men ikke hvordan!).

Håber i kan hjælpe!
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. januar 2009 - 09:27 #1
assembly er engelsk for assembler der betyder maskinkode, hvilket er et programmeringssprog. u kan ikke nstallerer assembely, du kan installerer en compiler der kan oversætte et højniveausprog som C til maskinkode.

Jeg kender ikke labview, men mon ikke det er noget compiler der er tale om eller lib's til labview
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
30. januar 2009 - 09:39 #2
Jeg mener ikke assembler. Men den folder der hedder assembly:
<windir>\assembly
Jeg kunne godt tænke mig at installere en dll (assembly) i denne mappe.
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
30. januar 2009 - 09:40 #3
Problemet er at jeg ikke ved hvordan jeg skal bruge windows installer til at registere/installere dll'en.
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. januar 2009 - 09:56 #4
Det hjalp på forståelsen. Jeg ser om jeg kan grave noget op og vender tilbage. Der går nok lidt tid da jeg skal spørge en ven
Avatar billede ladyhawke Novice
30. januar 2009 - 10:29 #5
Du kan ikke bare drag 'n drop din dll derind?
Avatar billede ladyhawke Novice
30. januar 2009 - 10:33 #6
ellers er der denne artikel, det er godt nok henvendt til .NET dll'er, men princippet er det samme...

http://aspalliance.com/394_Installing_an_Assembly_in_GAC.all
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
30. januar 2009 - 10:38 #7
@ladyhawke
drag 'n drop kan ikke bruges, da det skal kunne gøres automatisk efter mit program er installeret. Jeg ønsker ikke at brugeren skal besværlige sig med det.
Det er umidbart en .NET dll, men kaldes af Labview.
Avatar billede ladyhawke Novice
30. januar 2009 - 10:42 #8
det har jeg godt fanget (at det er lab view), men derfor kan du vel stadig bruge gacutil og en batchfil med det?
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
30. januar 2009 - 10:44 #9
Tak for guiden (har dog set den før) og konkluderede at "gacutil" ikke var en brugbar løsning. Dette er tilfældet da Microsoft anbefaler at man KUN bruger gacutil i forbindelse med udvikling, og det stadie er jeg jo ovre.
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
30. januar 2009 - 10:45 #10
Tanken var en batch fil og windows installer (batch fil da der skal installeres et par andre drivere også)
Avatar billede ladyhawke Novice
30. januar 2009 - 10:55 #11
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
30. januar 2009 - 11:24 #12
regsvr32 registere, så vidt jeg kan forstå, ikke i GAC. Men det gør regasm, dog har denne ikke registeret sti, dvs. den skal have den fuldstendige sti for at kunne køres. Dett er jo ikke fedt hvis den ligger et andet sted på en anden PC.
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
04. februar 2009 - 14:26 #13
Lukker
Løsning: MSI, da GACUtil ikke virker til .NET 2+