Avatar billede fromse Nybegynder
29. januar 2009 - 11:29 Der er 1 kommentar

Max connections i IIS

Hej,

Jeg står med et problem er bliver værre og værre.
På en af mine webservere (web1) ligger 1500 aktive hjemmesider som alle er forbundet til en MSSQL 2003-server (sql1).

Tidligere denne måned blev både sql1 og web1 meget belastet. Sql1 gik fra et konstant CPU-forbrug på 10% til mellem 60-100%, og web1 blev meget langsom om at svare ved hver enkelt side, fra den ene dag til den anden.

Min første teori om at det skulle være sql1 der var skyld i det har jeg droppet igen, da jeg har andre sider liggende på andre servere der kører 100% optimalt, selvom de også har forbindelse til sql1.

Pt. tror jeg at der ligger kode på web1 som "spammer" eller på anden måde irriteret sql1. Jeg kan dog ikke komme frem til en evt. side eller funktion der skulle gøre det.

Jeg opdagede at der ikke blev lukket connections rigtigt på alle siderne på web1, og den fejl er rettet, men uden synligt resultet. Er der en standard max begræsning i connections/tråde på sql1 eller i IIS på web1?

Er der et program der kan lukke forbindelser eller se hvor meget trafik der er for hver enkelt side i IIS?

Håber der en en der kan hjælpe.

/from
Avatar billede jokkejensen Novice
29. januar 2009 - 17:01 #1
Der er væktøjer til at analysere iis log (også genere statistik), men afsløre sql profiler ikke noget ?