Avatar billede xenoxsis Nybegynder
27. januar 2009 - 14:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan man lave en Library dll/fil?

Hej eksperter,

Jeg sidder og roder med noget C# og er ret ny til det. Har et program der bruger en masse ikoner og billeder. Jeg ønsker ikke at brugere kan få adgang til disse billeder og komme til at slette dem, hvilket jeg tror måske ville kunne være et problem hvis man bare lagde billederne i en mappe.

Så mit spørgsmål er, kan man lave en billed/icon DLL eller en library fil (via C#) der har billederne i sig? Og som jeg så kan få adgang til når jeg skal bruge dem?
Avatar billede bitmatic Nybegynder
27. januar 2009 - 15:10 #1
Ja det kan du da...

De billed-filer du har liggende i dit projekt nu skal du sætte "build-action" til "Embedded ressource" på. Så vil de blive indlejret i dit assembly, og du kan hive dem ud med en RessourceManager.
Avatar billede bitmatic Nybegynder
27. januar 2009 - 15:11 #2
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
27. januar 2009 - 16:36 #3
Ja så vil billederne ligge i min EXE fil - Ikke sandt? Hvad nu hvis jeg vil senere kunne tilføje nye billeder til mit program. Her tænker jeg f.eks. på et playing card game, hvor der hele tiden kommer nye serier. Der vil jeg selvfølgelig gerne bare kunne smide et "billed library" ind, samt et regelsæt. Og så virker det (Selvfølgelig det at det virker kommer i koden, men jeg vil gerne kunne lægge nye billed libraries ind efterhånden, hvilket kræver at de er i en selvstændig fil...)

Forståeligt skrevet? :-)
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
03. februar 2009 - 11:20 #4
Stadigt nogle i live?
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
03. februar 2009 - 11:20 #5
Stadigt nogle i live?
Avatar billede skov_p Praktikant
04. februar 2009 - 20:39 #6
Hvis du har dine billeder i en dll og vil tilføje billeder til den uden at anvende fx. visual studio vil jeg tro du skal lave en ny dll runtime.

Måske kan du få lov til omdøbe den gamle dll og derefter bygge en ny med de nye billeder er tilføjet og derefter kalde csc.exe (C# kompileren) med de rigtige parametrer som vil generer den nye dll.

Det lyder kompleks, var det ikke bedre at kave filerne liggende i en mappe sammen med dit program?
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
16. februar 2009 - 14:35 #7
Nej det var skam ikke for at tilføje noget uden visual studio. De skal bare ligge statisk i DLL'en, og kun ændres hvis jeg kommer med en ny version af programmet hvilket alligevel vil opdatere DLL'en - forstår du? :) Beklager at du ikke får et svar før, men jeg er stoppet med at få påmindelser med det nye eksperten :-)
Avatar billede skov_p Praktikant
16. februar 2009 - 14:45 #8
Det kan du sagtens gøre.
Hvis du laver et Class Library og inkluderer filerne der vil di ligge i en dll
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
25. oktober 2010 - 20:22 #9
Jeg måtte midlertidig droppe mit projekt, så jeg lukker :) Tak for hjælpen :-)