Avatar billede tos Praktikant
25. januar 2009 - 20:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mac mail: ANMOD OM KVITTERING

hej

er det muligt at sætte Mail op til "ANMOD OM KVITTERING", så man kan se om mailen er modtaget i den anden ende?

/Torben
Avatar billede peet-49 Novice
25. januar 2009 - 21:00 #1
Nej , du kan kun få kvittering, når den anden ende, trykker ok
Avatar billede tos Praktikant
25. januar 2009 - 21:02 #2
og hvor gør jeg det i Mail?
Avatar billede justrace Novice
25. januar 2009 - 22:23 #3
Nu kender jeg ikke MAC, men når du sender en mail, skal du sætte en markering at du anmoder om kvittering for modtagelse eller læsning.
Når så modtageren får den blivr han/hende spurgt om der skal sendes kvittring.

Det er dog ingen garanti, da modtageren kan afvise at kvittere.
Avatar billede justrace Novice
25. januar 2009 - 22:24 #4
... men får alligevel mailen selvom der ikke bliver kvitteret. :(
Avatar billede jvnega Nybegynder
26. januar 2009 - 10:08 #5
Har selv brugt følgende løsning:
http://email.about.com/od/macosxmailtips/qt/et_request_recp.htm

Mail har ikke en indbygget kvitteringsfunktion, som andre kender fra Outlook i Windows.
Avatar billede sd8220 Seniormester
30. januar 2009 - 09:02 #6
Som nævnt ovenfor findes der ikke en sådan knap; men det er "bare" spørgsmål om at have den rigtige X-MAIL header inkluderet i din mail.

Fandt engang et program, der kunne det. Men kan ikke huske navnet. Og kommer da i øvrigt i tvivl, om det var til Mail eller til Claris Emailer ,-)

Til gengæld er du absolut ikke sikret at få svar på anmodningen, for det kræver, at modtagers mailprogram understøtter det.

/Sebastian