Avatar billede pj-2002 Nybegynder
25. januar 2009 - 13:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Lyd i slowmotion ved redigering, men ok i medieplayer

Film capturet fra camera til avi eller mpg fil format kan jeg afspille med medieplayer uden nogen problem. Men ved redigering i MovieMaker bliver den færdige film, uanset hvilket output format jeg vælger, med lyd i slowmotion medens billede kører fint.

Har prøvet en trial version af Pinnacle Studio 12, idet jeg tænkte det må løse mit problem, men i Pinnacle kan den ikke engang afspille video i redigerings vinduet, uden at lyden er i slowmotion.

Jeg forstår ikke hvordan det kan ske, når jeg godt kan afspille de rå filer i medieplayer med perfekt lyd. Har også prøvet installeret K-Lite Codec pack for at sikre at jeg har hvad der skal til.

Min maskine er en Core2Dual E7200, med 2GB DDR2 RAM og nVidia 7950GX2 grafikkort, XP Home SP3. Så det burde ikke være hardware problem.
Vil være glad hvis nogen har et bud på problemet :-)
Avatar billede trav4u2 Novice
25. januar 2009 - 15:15 #1
Har du checket format med Videoinspector?
http://www.kcsoftwares.com/?vtb

Et bud kunne være (Skud fra hoften! ;)
Har du forsøgt dig med at fjerne hardware acceleration?
Start > Kør > dxdiag > Lyd > Træk slider helt til venstre

Ellers prøv en trial af Videostudio i stedet
http://www.corel.com/servlet/Satellite/us/en/Product/1175714228541#versionTabview=tab0&tabview=tab0
Avatar billede pj-2002 Nybegynder
25. januar 2009 - 21:27 #2
Har efterprøvet dine forslag - Videoinspector finder ingen problem med filen,at sætte hardware acceleration ned har heller ingen virkning. Men alt skal selvfølgelig prøves!
Jeg fatter minus af dette!
Jeg har ikke rigtig fidus til at prøve Videostudio, men kan være jeg får det gjort mandag. Men Pinnacle12 og MovieMaker burde jo også kunne bruges. Jeg har ingen installationer på maskinen, som giver anledning til mistanke.
Avatar billede pj-2002 Nybegynder
26. januar 2009 - 17:45 #3
Hej igen. Har alligevel installeret VideoStudio, som du foreslog, og sandelig om ikke den kan generere video film med fin lyd. Og efter den er installeret kan jeg også generere film i MovieMaker med ok lyd.

Pinnacle Studio 12 kan dog fortsat ikke?, og den kører iøvrigt meget dårligt, sådan at forstå at musen hakker voldsomt i det program. Burde ikke være tilfældet med den maskine jeg har.

Men ok VideoStudio fungere fint. Nu må jeg se om jeg ender med at anskaffe det! Er umiddelbart ikke så let at editere i som Studio 12 synes jeg, men det er nok en tilvænnnings sag :o)

Du skal ha' point for svar - mange tak for Hjælpen
Avatar billede pj-2002 Nybegynder
26. januar 2009 - 17:49 #4
Hov jeg har klovnet i det og svaret istedet for at give kommentar - og jeg kan se at du skulle have svaret for at jeg kan tildele dig point - så hvis du skriver et nyt svar med et "hej" så kan jeg acceptere det så du får point :-)
Avatar billede trav4u2 Novice
26. januar 2009 - 19:21 #5
Det lyder godt ;)

Jeg samler ikke på points; så det passer fint med at du bare accepterer dit svar.

Ja, jeg kan varmt anbefale Videostudio. Jeg har selv brugt den siden version 6 kom i handlen, og en af de mange forcer er netop, at den er altædende.

Videostudio har altid haft en meget lav indlæringskurve; så jeg vil tro der er tale om en vanesag ;)

God fornøjelse!
Avatar billede pj-2002 Nybegynder
28. januar 2009 - 19:03 #6
Fint nok med point, jeg finder det ærlig talt også lidt pjattet :o)
Det vigtige er at folk kan hjælpe hinanden, point er jo ikk' til noget.

Jeg har kastet mig ud i et større filmprojekt med Videostudio. Det går fint nok, men man skal dog lære det at kende. Én ting kan du måske hjælpe mig med. Hvordan får man låst Title sporet, så det følger det sted man har sat en title?.

Hvis jeg forlænger sekvenser i videon eller sætter slides ind el.lign., så skal jeg ind og flytte alle efterfølgende titles hen til det sted den skal vises. Det virker lidt skørt! Er der ikke en måde hvor title kan låses til det billede man én gang har sat det til at skulle starte fra?
Avatar billede trav4u2 Novice
28. januar 2009 - 22:24 #7
Prøv at bruge Ripple editing (Manualen s. 78)

Hvis manualen ikke fulgte med kan du hente den her:
http://www.humyo.com/F/6113409-195254821

God arbejdslyst ;)
Avatar billede pj-2002 Nybegynder
29. januar 2009 - 22:11 #8
Der er nok noget jeg overser, men jeg har læst manualen og hvis det virkede som beskrevet så ville det jo være lige det jeg efterlyste. Men selv om jeg slår Ripple til og låser min title track(1T), så sker der fejl. Selv når jeg bare lægger overgangs effekter på.

Efter jeg har lagt fx 10 overgange ind, så er der pludselig forsvundet titles i den del der ligger før mine sidste indsættelse. De titles der ligger efter mine indsættelser ligger pænt der hvor jeg havde lagt dem i forhold til klippene, men dem før forsvinder - meget mærkligt.

Jeg tænkte at det nok bare var mig der overså noget, så jeg har bokset med det et par timer uden at få det til at makke ret. Har du oplevet dette?
Avatar billede trav4u2 Novice
30. januar 2009 - 00:50 #9
Det lyder lidt mystisk, og det er ikke noget jeg er stødt på.
Hvis du bruger mange kræfter på tekstdelen vil det måske være en fordel hvis du gemmer en kopi af teksterne ved at kopiere dem op i biblioteket.
Der forsvinder de forhåbentlig ikke ;)
Avatar billede pj-2002 Nybegynder
08. februar 2009 - 11:44 #10
Hej igen trav4u2
Jeg har fundet ud af at mit problem med titles der forsvinder, må være en fejl i programmet.

Det sker kun når jeg indsætter image og overgange i "Storyboard View", gør jeg det derimod i "Timeline View" er der ingen problemer. Du har nok brugt at gøre det i "Timeline View" og har måske derfor ikke oplevet titles der forsvinder.

Men nu har jeg arbejdet videre med mit filmprojekt i programmet og det er et rigtigt godt program - mange tak for tippet.