Avatar billede lsskaarup Nybegynder
23. januar 2009 - 08:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Påmidelse via regl i Outlook

i Outlook 2007, kan man ikke sætte den til at komme med en påmindelse via en regl, hvis en mail fra en bestemt afsender indeholder en bestemt sætning i teksten?

Jeg kan kun få den til det, via opfølgningsflag, med deter ikke godt nok.

Jeg vil gerne have det, som når man får en påmindelse ved f.eks. en aftale.
Avatar billede ptj_11 Forsker
23. januar 2009 - 23:39 #1
Du opretter en almindelig regel, hvor du starter avanceret oprettelse.
Indsætter afsende + indhold af bestemte ord.
På næste billede kan du vælge krav om handling inden bestemt tidsfrist, eller give besked om, at udføre en bestemt brugerbestemt handling. Denne handling kan jo være en makro du har lavet, der henter opfølgningsdialogboksen.
/Ptj_11
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
24. januar 2009 - 12:34 #2
og hvordan laver jeg så en makro der henter opfølgningsdialogboksen?
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. januar 2009 - 18:33 #3
Jeg er ikke selv nogen ørn til makro, men jeg vil foreslå, at du prøver at indspille en makro, der henter opfølgningsboksen frem.
år du har gemt din makro, så kan du åbne filen hvor den gemmer makroen. Søg på "Makro i Excel 2003" på eksperten, der kan du se kabbak´s anvisning på at oprette og gemme makroen.
Denne makro kan senere åbnes og redigeres. Når du gør det, kan du i ren tekst se, hvad og hvordan makroen henter opfølgningsboksen.
/ptj_11
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
27. januar 2009 - 10:10 #4
Nu har jeg kigget efter optage funktionen i Outlook, men det kan jeg bare ikke finde...
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. januar 2009 - 21:23 #5
En mulighed er, at gå i word, og der optage en makro, som du siden kan redigere.
På denne måde kan du få lært lidt om, hvordan makroer skrives. Du kan sikkert ikke finde svaret direkte på dit spørgsmål på denne måde, men du får lært noget brugbart.
Så kan du senere, når du er kommet godt i gang, oprette et spørgsmål i det forum, der roder med VBA.
Du kan selvfølgelig oprette spørgsmålet med det samme, men det lærer du ikke meget af.
Men der skal nok være en eller anden VBA-haj, der kan løse dit probem.

Hilsen
Ptj_11
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
18. februar 2009 - 13:11 #6
Nå, lukketid