Avatar billede jakobgt Nybegynder
22. januar 2009 - 19:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Virtualization på Windows 2008 til brug af ikke-administrator?

Hej,

Jeg har en Windows 2008 kørende med Microsoft Hypervisor kørende. Det jeg gerne vil opnå er at en almindelig bruger (dvs. en ikke-administrator) kan starte, stoppe og tilgå de VMs, som er oprettet i Hypervisor. Jeg gætter på at det er noget med rettigheder, men jeg har indtil videre ikke kunne finde hvor. Nogen, som kan hjælpe her?

Jakob
Avatar billede venturer Nybegynder
24. januar 2009 - 23:04 #1
Hej Jakob.

Du har ret i det har noget med rettigheder at gøre. Det er dog lidt anderledes i Hyper-V end vi er vant til med andre rettigheder og uddelegeringer.
Du skal bruge et værktøj som hedder "Authorization Manager".
Der er en gut her der har beskrevet det ganske godt:
http://dungkhoang.spaces.live.com/blog/cns!31A50D02D661C816!269.entry

Dén side og de næste (du bladrer frem øverst til højre) beskriver hvordan du gør det.
Avatar billede jakobgt Nybegynder
29. januar 2009 - 00:46 #2
Nu har jeg kigget det igennem og det er jo præcist det jeg gerne ville opnå. Lidt besværligt at man skal igang med scripts for at fikse det, men hvis det ikke kan laves på andre måder. Takker mange gange.

Jakob