Avatar billede berliz Nybegynder
19. januar 2009 - 11:44 Der er 5 kommentarer

PC'en vil somme tider ikke slukke.

Jeg har en 2½ år gammel AMD Sempron 2600 - 512 MB ram - og jeg bruger Windows 2000 Pro.
I den sidste måneds tid er det sket 3 gange, at PC'en ikke vil slukke: -> START - Luk computeren - OK. -> Efter 2-3 min. giver jeg op og slukker på væggen.
Jeg har prøvet at finde ud af, hvad min sidste handling var, før afslutningen, men da det var noget forskelligt hver gang, er der ingen rød tråd at gå efter.
Hvordan kan problemet afhjælpes? Jeg kan selvfølgelig bruge "katastrofeknappen" = slukke på væggen, men det er jo ikke den korrekte måde på længere sigt.
Der er åbenbart af og til nogen her, som har vrøvl med at boote, men mit problem er altså det modsatte.
MVH - Berndt
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2009 - 12:00 #1
jeg ved godt det er til xp men måske er der et sammenfald. prøv at kigge

http://www.aumha.org/win5/a/shtdwnxp.php

det er MEGET længe siden jeg rodede med win 2000- så jeg kan ikke lige råde dig desværre.
Avatar billede berliz Nybegynder
20. januar 2009 - 23:18 #2
Hej treatmenice.
Jeg har på fornemmelsen, at din henvisning også kan løse mit problem.
Fluebenet i Automatisk genstart er nu fjernet.
(Jeg fulgte følgende anvisning: "Right-click on My Computer, click Properties, click the Advanced tab. Under “Startup & Recovery,” click Settings. Under “System Failure,” uncheck the box in front of “Automatically restart.”)
Så må jeg jo håbe, at det virker. Tak for tippet.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2012 - 15:22 #3
var det løsningen
Avatar billede berliz Nybegynder
31. oktober 2012 - 16:13 #4
Jeg ved ikke, hvor automatisk dette kører. Men jeg fik umiddelbart efter ovenstående indlæg (snart 4 år siden) en ny PC med Windows Vista, fordi jeg syntes, den gamle PC med W.2000 i det hele taget begyndte at drille for tit.
Jeg giver dig 30 points; jeg tror nok, lige dét problem blev løst.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2012 - 07:59 #5
jamen det er dig der suverent bestemmer
man kan sagtens graduere i point uddeling
m.v.h