Avatar billede viflytterdinbil-dk Nybegynder
17. januar 2009 - 17:46 Der er 3 kommentarer

Er mit site søgemaskine venligt , og hvad ville i evt ændre ?

www.viflytterdinbil.dk er nu 2 mdr gammelt og jeg ønsker selvfølgelig at flest mulige får kendskab til siden. hvad ville i gøre ?
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2009 - 18:55 #1
Hej igen ;)

- Indsæt meta-tags individuelt på alle sider.
- Sørg for at alle sider har individuelle, sigende title-tekster; det har nogle af dem, men ikke alle.
- Generelt bør man opbygge sine sider så simpelt som overhovedet muligt i koden helt fra grunden. Det er naturligvis nemmest, når man programmerer 'i hånden', og det ser ud til, at du bruger en eller anden form for HTML-generator-program? Men det ser ikke helt slemt ud, bare rolig, blot en smule rodet enkelt steder.
- Indsæt alt- og title-tekster på alle billeder og links.

- Dernæst kan du tilmelde dig forskellige søgemaskiner - altså tilføje din URL til søgemaskiners indeks. Hvis vi fx kigger på Google, som er klart den vigtigste, så gøres det her: http://www.google.dk/intl/da/add_url.html.
Undersøg forskellige søgemaskiner - de fleste lader brugere tilføje deres URL'er; hos mange skal man dog oprettes som bruger først fx (for at undgå spam).

- Google har også særlige funktioner for webmastere, som giver dem mulighed for at tilføje sitemaps fx. Klik her: https://www.google.com/webmasters/tools/. Hvis du har en Google-konto (fx en Gmail), så indtast bare dine oplysninger. Så kommer du ind på webmastertools-siden, hvor du kan tilføje de websites, som du har konstrueret. Dernæst kan du tilføje sitemaps over dine websites, som altså efter sigende skulle hjælpe på Google's indeksering af selv sider, som er sværre at nå.
Desuden får du også som webmaster af et site glimrende søge-statistik over dit websted og forskellige muligheder.

- Osv. osv.

Mange har dog forskellige meninger med, hvad der er nødvendigt og vigtigst, og hvad der slet ikke hjælper overhovedet. Men her er lidt at starte med...

  // Steeven
Avatar billede computertuns Nybegynder
19. januar 2009 - 20:49 #2
Du kunne måske sætte et mere enkel design i din søgemaskine.
-synes det føltes som om det hele sprang ud i hvoedet på en
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2010 - 00:37 #3
Der kommer vist ikke mere her. Skal vi se at få lukket spørgsmålet...