Avatar billede fodlisten Nybegynder
17. januar 2009 - 12:09 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Internet KUN i fejlsikret, ikke ved normal opstart.

Hej Eksperten

Jeg har en pc der driller mig rigtig meget.
Pc'en var meget inficeret, så har kørt noget antispyware og antivirus på den. Efter jeg kørte antivirus, fandt og fjernede den nogle TDSxxx.dll filer, og siden har jeg ikke kunne få internet på den, dog kan man godt pinge internet sider, fx
"tracert www.exp.dk" . Det har ikke virket at gendanne de inficerede filer.
Det mærkelige er dog at den fint går på nettet i fejlsikret.

Jeg er fuldstændig lost og har brug for noget input :)

Mvh. Fodlisten
Avatar billede peet-49 Novice
17. januar 2009 - 12:11 #1
Kør en repair på windows.
Avatar billede fodlisten Nybegynder
17. januar 2009 - 12:16 #2
Formatering/repair er ikke lige nogle mulighed i første omgang.
Avatar billede peet-49 Novice
17. januar 2009 - 12:17 #3
Har du ikke en windows-cd??
Avatar billede fodlisten Nybegynder
17. januar 2009 - 12:23 #4
Nej det har jeg heller ikke. Kun en recovery funktion, men det skal være allersidste udvej.
Avatar billede peet-49 Novice
17. januar 2009 - 12:39 #5
Højreklik på C:\ egenskaber/funktioner, undersøg denne disk, sæt makering i begge firkanter i næste vindue, tryk ok, tryk ok på næste vindue og luk alt ned, genstart systamet og lad tasterne være under boort.
Avatar billede fodlisten Nybegynder
17. januar 2009 - 12:48 #6
chkdsk sat igang.
Avatar billede fodlisten Nybegynder
17. januar 2009 - 12:53 #7
Hvis ikke chkdsk virker, så prøver jeg dette:
http://www.spychecker.com/program/winsockxpfix.html
Har læst det skulle være helbredene, og med dens beskrivelse passer det jo på mit problem.

Har også prøvet netsh command, men kunne ikke få dem til at virke ordenligt.
(Systemgendannelse virker heller ikke, det kører vældigt :D )
Avatar billede fodlisten Nybegynder
17. januar 2009 - 14:42 #8
Ingen af delene hjalp.
Avatar billede haverslev Novice
17. januar 2009 - 15:06 #9
Har du kun kørt det ene program ? (winsockxpfix) - det er ikke nok, se:

http://cexx.org/lspfix.htm - eller som zip fil:  http://cexx.org/lspfix.zip

http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe - Winsockfix.

Kør først LSPfix, sæt flueben i "I know what I am doing" klik på finish, genstart så burde det virke.
Virker det ikke (kan måske ikke få forbindelse til nettet igen)
Så kør det andet program, klik først på Reg-backup, og gem en kopi af din regdatabase, når det er slut klik på Fix, når den er færdig genstart og så skulle du gerne kunne komme på nettet igen.

(lspfix og winsockfix er ikke destruktive, De ødelægger ikke noget)  (kan være på disketter, hvis nødvendig)
Avatar billede fodlisten Nybegynder
17. januar 2009 - 15:16 #10
LSPFix, siger "No problems found" lige når man åbner den. Og så er der 4 filer i Keep.
Og når jeg trykker finish siger den "no changes necessary".
Avatar billede haverslev Novice
17. januar 2009 - 15:25 #11
4 filer ?

Hvad har du mere end nedenstående?
mswock.dll
winrnr.dll
rsvpsp.dll

Du skal bare sætte flueben i "I know what I am doing" klik på finish, genstart
Avatar billede fodlisten Nybegynder
17. januar 2009 - 15:28 #12
nwprovau.dll (nwlink ipx/spx/netbios compatible transport protocol)

Ja, det har jeg også gjort, men virker bare som om den intet gør. Da den siger at det ikke er nødvendigt, og længere nede en liste også 0 "ting" removed).
Gav heller ikke noget resultat på internetsiden.
Avatar billede fodlisten Nybegynder
17. januar 2009 - 15:29 #13
*Og længere nede er der en liste hvor der står 0 "ting" removed.
Avatar billede haverslev Novice
17. januar 2009 - 15:40 #14
Ok, nedenstående er OK - når den siger 0 removed, så er det OK
nwprovau.dll (nwlink ipx/spx/netbios compatible transport protocol)

Har du noget firewall på maskinen, som evt. kan spærre for internettet ?
Avatar billede fodlisten Nybegynder
17. januar 2009 - 15:42 #15
Ok, ikke andet end windows'.
Der er så lagt Avast Antivirus ind istedet for Norton. Norton kunne jeg ikke komme helt af med, så der har jeg deaktiveret alt norton i tjenester og starten. Men med det setup har det nu også virket før.
Avatar billede haverslev Novice
17. januar 2009 - 15:57 #16
Vi prøver lige noget andet - går udfra at du har en usb nøgle du kan hente disse på og efterfølgende installere på maskinen

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).

http://www.abovergaard.dk/index.htm#/tip-og-tricks/afinstallere_norton.htm
Avatar billede fodlisten Nybegynder
17. januar 2009 - 16:12 #17
Så er det løst ENDELIG :)
Jeg valgte lige at sikre mig at få Norton helt væk. Så hentede en removal på deres hjemmeside! Og utroligt nok! Så er der internet igen.

Jeg kan slet ikke beskrive mit had til Norton (For det er bestemt ikke første gang det volder mig problemer), men det var dog utroligt! Det er bare en virus i sig selv.

Til dit forslag, så har jeg kørt ccleaner og malwarebytes i går. Og ja, kan se du linker til afsinstallation af norton, så du havde nok ramt problemet der :)

Men mange tak for jeres hjælp. Haverslev og peet-49; læg et svar.
Jeg fordeler pointene 60/40
Avatar billede haverslev Novice
17. januar 2009 - 16:17 #18
Fint at det virker igen :)
Avatar billede peet-49 Novice
18. januar 2009 - 09:52 #19
Norton er ikke det eneste program, der kan blokke nettet.