Avatar billede nploug Nybegynder
14. januar 2009 - 23:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Min harddisk sige som en "græshoppe"

Jeg er ved at se om jeg kan redde familie albumet, da min computer næsten ikke kan læse på mine diske mere, har lige være nede og købe en ekstern disk til at ligge det over på.

Her følger hvilke hardware jeg har:
bundkort msi KT6 delta, med en VT8237 SATA controller og en Promise 20378 controller, to Seagate Barracuda 80 Gb Sata harddiske.

De to diske har siddet og kørt på Promise controlleren

Jeg har fået adgang til den ene diske men den har meget sværet ved at læse på den er der nogle der kende et godt disk recover software??

Og evt. også noget software der kan sammenligne filer så man ikke har flere kopier af samme fil.?
Avatar billede justrace Novice
14. januar 2009 - 23:59 #1
Jeg ville nok koncentrere mig om at få indholdet kopieret i en fart. Få evt. en der har 100% styr på det til at hjælpe, og lad være med at rode for meget med de harddiske inden kopieringen er gennemført. Jo mere du bruger og roder med dem kommer du jo tættere på en totalt nedbrud.

Og hvis du så insisterer på at få billeder ud af dem på det tidspunkt kan du godt sætte Learjetten på auktion, for du får brug for pengene.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. januar 2009 - 00:20 #2
Brug dette gratis program, til at overføre data til den nye harddsik.
http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2009 - 07:29 #3
Hvis disken er så misserabel som du beskriver vil jeg anbefale at du downloader og brænder en Live-cd og bruger den til at overføre de ønskede data En livecd arbejder fra cd-drev. kræver ingen installation og belaster harddisken minimalt, se www.helgec.dk/knoppix.html
Avatar billede nploug Nybegynder
16. januar 2009 - 17:59 #4
det lykkes at redde dataene, nu skal jeg bare havde ryddet op i dem, er der nogle der kender et program der kan sammenligne filer, så jeg lidt nemmere kan rydde op.
det er specielt billeder filer jeg gerne vil sammenligne
Avatar billede off-line Nybegynder
16. januar 2009 - 18:22 #5
Avatar billede off-line Nybegynder
18. januar 2009 - 14:18 #6
Kunne du bruge programmet?
Avatar billede nploug Nybegynder
18. januar 2009 - 19:52 #7
ja, det vil jeg mene, medc jeg har ikke fået det prøvet endnu, men det ser lovende ud, send et svar så får du nogle point
Avatar billede off-line Nybegynder
18. januar 2009 - 19:55 #8
OK:)
Avatar billede nploug Nybegynder
19. januar 2009 - 08:39 #9
jeg takker