Avatar billede secherdaddy Nybegynder
14. januar 2009 - 22:32 Der er 8 kommentarer

Computer fryser

Jeg har normalt kørt med Vista på min bærbar uden de store problemer, men jeg valgte efter en formatering (kun et par dage siden) at installere XP.. Men siden installationen har jeg haft problemer med at min bærbare indimellem fryser, og det er både sket når jeg har forsøgt at installere et spil, åbnet et program eller har været i gang med at skrive i Word..
Det er som sagt kun sket her med XP installeret og ikke i lang tid med Vista..
Desuden skulle jeg mene, jeg har hentet de seneste drivere..
Nogen der kan hjælpe??
Avatar billede KLS Novice
14. januar 2009 - 22:47 #1
Hvad er specs på computeren? og hvilke opdateringer har du til den ?

Der var på et tidspunkt et problem med en opdatering til XP, så vidt jeg husker, og noget grafikkort driver fra producent, men hæng mig ikke op på det.
Avatar billede secherdaddy Nybegynder
14. januar 2009 - 23:05 #2
XP Media Center, SP 3
AMD Turion 2 GHz, 1,93 GB RAM
GeForce GO 6100

Det var lige de første jeg kunne finde.. Har du brug for flere?? Mht. opdateringer så har jeg forsøgt at opdatere driverne via enhedshåndtering, men lige præcis hvilke opdateringer jeg har, er jeg ikke helt klar over..
Avatar billede KLS Novice
14. januar 2009 - 23:26 #3
XP media Center
Kræver mig bekendt rimelig specifik hardware for at ville køre uden problemer, derfor tjek at den hardware du har er kompatibel med Media Center.
Avatar billede justrace Novice
15. januar 2009 - 00:16 #4
Men hvorfor XP-MediaCenter? Det er jo indbygget i Vista, og kører ret godt.
Avatar billede secherdaddy Nybegynder
15. januar 2009 - 00:18 #5
Det var den cd der fulgte med da jeg købte computeren.. Men jeg var ikke klar over den er med i Vista..
Avatar billede justrace Novice
15. januar 2009 - 00:34 #6
Den ligger såmændogså godt gemt under>Start>Programmer. :)
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2009 - 08:12 #7
det der har været problem med er denne her men om den er rettet må komme an på en prøve og det hjælper i dit tilfælde - flash player og den bøvlede også i vista

http://get.adobe.com/flashplayer/?promoid=BUIGP
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2009 - 10:57 #8
Generelt har xp media center problemer på bærbarer, de bliver tunge i det,
og grafikdriver skal være ok, dem plejer xp selv at kunne finde via windows update.
Windows xp mediecenter hører hjemme på stationær ikke bærbar.