Avatar billede peque Nybegynder
13. januar 2009 - 08:13 Der er 4 kommentarer

PDF åbning i browser

Hey Experter.

Jeg har en maskine med Adobe Professional6 samt acrobat reader9 installeret på.

Problemet er som så:
Idet jeg via en hjemmeside åbner et link til en PDF fil - så vælger maskinen automatisk at åbne det i AP6 - istedet for readeren i browseren.

dvs den faktisk henter filen, starter programmet AP6 op, og derefter viser en tom fil? har testet og reinstalleret readeren, men problemet forbliver det samme.

Under IE tilføjelser kan jeg se det ActiveX (readeren) og den er aktiv.

Hvordan kan jeg få min browser til at åbne filen direkte via readeren i IE - istedet for at skulle bruge AP6 lokalt på maskinen.

Det ville da være nemmere at kunne læse filen direkte i IE.
Men kan ikek fortstå den ikke vil acceptere readeren, og at den vælger adobe prof 6 istedet for ????
Avatar billede lx2ba Novice
14. januar 2009 - 08:36 #1
Det lyder som om din standard indstilling for åbning af pdf-filer er forkert!
Prøv at åbne en mappe > Funktioner > Mappeindstillinger > (Faneblad) Filtyper > Under filtypenavne søger du "PDF" > Kontroller at der i "Oplysninger om filtypenavnet pdf" står "Åbnes med Adobe Reader9" - hvis ikke så:
>  klik på knappen [SKIFT] og find i listen over foreslåede programmer "Adobe Reader9", så burde sagen være klar!
Avatar billede peque Nybegynder
19. januar 2009 - 11:34 #2
Der har jeg flere gange været inde og kigge - og den står til reader derinde.
Acrobat(Adobe) skriver selv det ikke er helt muligt at kunne have både Acrobat reader9 og Acrobat6.0 Proffesional på en og samme maskine.
Efter en reinstsallering af IE7 og derefter reader - kunne dette fungere, dog bagefter var der problemer med adobe6.0 som ikke kan finde PDF makeren.

Så alt i alt tilbage til samme problem.
Men selæve indstillingerne for hvad der reelt skal åbne pdf filen i browseren - står til reader9 - men stadig åbnes i Adobe6.0
Avatar billede peque Nybegynder
19. januar 2009 - 12:02 #3
Selv der reelt er installeret Acrobat reader 9.0 og Adobe Acrobat6.0 får jeg denne fejl ved åbning af PDF i browser:

Denne version af Adobe/Reader, der kører, kan ikke bruges til visning af PDF-filer i en webbrowser.
Der kræves Adobe Acrobat/reader version 8 eller 9. Afslut og prøv igen.

Har tjekket filassociationerne som står korrekte - så har ikke et bud på hvad der går galt her
Avatar billede lx2ba Novice
19. januar 2009 - 13:59 #4
Lige i øjeblikket har jeg desværre ikke flere forslag ;<(