Avatar billede mads_ks Nybegynder
11. januar 2009 - 21:47 Der er 1 løsning

Problemer med RAID5 på Adaptec 5805

Hey..

Har et kæmpe problem. Har 3 diske der sidder i RAID5. Det er Samsung Spinpoint HD103UJ.

Jeg har så købt 2 diske mere af samme model som jeg vil tilføje til mit nuværende array. Første gang jeg forsøger (tilføjede kun 1 disk) siger den at disken ikke er stor nok :S Samme model? Nå, prøver igen, og her tilføjer den så disken. Eller, det vil sige at den står og kører "reconfiguring" i lidt over 30 timer, hvorefter den siger at drevet er "DEGRADET" og "IMPACTED".

Den siger at det sidste segment mangler (den disk jeg lige har tilføjet). Nå, ud med disken og den anden disk i, men den vil ikke genopbygge. Jeg tilføjer så disken som dedicated hot spare, men arrayet vil ikke gøre brug af disken nu :(

Eneste forskel på diskene, er at de nye diske er en revision nyere. Skulle det have noget at sige??

Jeg er meget desperat for at få hjælp...

Med venlig hilsen
Mads.
Avatar billede mads_ks Nybegynder
26. januar 2009 - 08:14 #1
Nå, så lukker vi da igen.