Avatar billede blok Nybegynder
09. januar 2009 - 12:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bestemme udsagn i én celle, fra liste fra Ark2

Jeg ønsker at bestemme teksten i celle Ark1,A1 udfra en liste på Ark2,C2:C5
Min liste:
Nyt emne
Købe kunde
Tidligere købende kunde
Tidligere katalog int.

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede vejmand Juniormester
09. januar 2009 - 12:56 #1
I Ark2, marker C2:C5 og skriv et navn i feltet til venstre for formellinien.
F. eks. Data

I Ark1:
Marker A1
Data -> Datavalidering -> Tillad Liste -> I boksen "Kilde" skriver du =Data

Nu har du en Drop down med dine data.

Dette er fra Excel 2000, men det er sikkert noget lign, i nyere udgaver.
Avatar billede blok Nybegynder
09. januar 2009 - 13:13 #2
Det virker, super tak.
Avatar billede vejmand Juniormester
09. januar 2009 - 13:17 #3
Velbekomme, svar kommer her.  :-)

Husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point for hjælpen.  :-)

Du lukker spørgsmålet ved at markére mit navn i boksen nederst til venstre, og klikke på ”Accepter”.
Avatar billede blok Nybegynder
09. januar 2009 - 13:17 #4
Hov jeg kunne ikke overføre point til dig håber du skriver igen så prøver en gang til.