Avatar billede teamdev Novice
02. januar 2009 - 14:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Exmerge vil ikke kopiere mail

Hejsa,

Jeg får følgende error i exmerge logifl når jeg prøver at køre exmerge på mails i exchange 2K

Reading settings from file 'C:\Program files\Exchsrvr\BIN\EXMERGE.INI'.
Accessing Domain Controller 'SRVDC01'
Error! Server mailserver.gds-hfhj.local is not listed as an Exchange 2000 server in  the Active Directory on server SRVDC01. (CADRoutines::GetExchangeServerNameInfo)
Error getting organization and site information from server 'mailserver.gds-hfhj.local', using DAPI
The specified server 'mailserver.gds-hfhj.local' is inaccessible. It is not an Exchange Server or a domain controller is unavailable or you do not have the necessary rights to access this server or the LDAP port specified in incorrect.

Jeg har brug for at få hevet alle mailbokse ud af mailserveren for efterfølgende at importere dem til en anden server på nyt domæne, med en exchangen 2007
Avatar billede strych9 Praktikant
03. januar 2009 - 17:49 #1
Exchange 2007 understøtter ikke ExMerge.
Avatar billede teamdev Novice
03. januar 2009 - 18:09 #2
Strych9 - > det er ikke helt korrekt :-) Ifølge flere forskellige kilder kan man godt selvom det ikke er supporteret af MS ;-)
Problemet er heller ikke importen, det skal jeg nok få has på, mit problem er eksporten fra exchange 2k
Avatar billede mr.d Nybegynder
04. januar 2009 - 09:39 #3
Har du været inde og give admin skrive og læse rettigheder i Informationstore?
Avatar billede strych9 Praktikant
04. januar 2009 - 10:09 #4
Tror ikke det er send as/receive as der er problemet.
Måske bare en forkert version af ExMerge.
Prøv at følge de her: http://www.exchangeinbox.com/article.aspx?i=58
Avatar billede mr.d Nybegynder
04. januar 2009 - 10:43 #5
Nej det er ikke sikkert det er send/recive as, men en mulighed.
kan sagtens være han har brugt den forkerte vertion.. :-)
Avatar billede teamdev Novice
04. januar 2009 - 13:10 #6
Hejsa,

Jeg er ikke sikker på versionen. Den var installeret på serveren af en ansat før mig.
Send / Recieve as er ikke problemet, det er sat korrekt.
Interessant artikel du har fundet strych. Kigger lige på den. Som jeg umiddelbart forstår den, skal jeg hælde exchange 2003 management tools på en vilkårlig server der kan tale med mailserveren. på den smider jeg så exmerge og forsøger derfra.

Jeg vender frygteligt tilbage :-)
Avatar billede mr.d Nybegynder
04. januar 2009 - 14:09 #7
Enten det eller direkte på mail serveren.
Avatar billede teamdev Novice
04. januar 2009 - 22:06 #8
Strych9 du har fortjent points. Artiklen fik mig på rette vej og nu kan jeg så eksportere mailboksene.
Tak for det.
Avatar billede strych9 Praktikant
04. januar 2009 - 22:08 #9
okie, fedt.
Avatar billede teamdev Novice
04. januar 2009 - 22:27 #10
Så ert du måske også exchange 2007 haj ?
Avatar billede strych9 Praktikant
04. januar 2009 - 22:29 #11
tjoh, har da prøvet det før i hvert fald. Du kan jo oprette et spørgsmål og se.
Avatar billede teamdev Novice
05. januar 2009 - 10:46 #12
Har oprettet sp. http://www.eksperten.dk/spm/858581
Som er efterfølgeren til dette :-)