Avatar billede embql Novice
02. januar 2009 - 12:41 Der er 8 kommentarer

ATI Catalyst Driver crash med helt nyt system

Efter installation af Vista Ultimate 32bit på en ren & tom maskine installerer alle opdateringer perfekt, men når det kommer til installation af grafikdrivere til et ATI Radeon x1650 (officielle drivere fra ati.com OG jeg har prøvet de originale drivere der fulgte med kortet) , så crasher vista efter reboot - BSoD:
atikmdag.sys error. Er der nogen der har prøvet noget lign.?
Jeg har tittet på diverse forums og har ikke rigtig fundet noget svar på problemet, og jeg kan ikke gøre andet ved det end at geninstallere hele systemet. eller undlade grafikkort drivere, hvilket praktisk talt er ubrugeligt..

hvis du ønsker flere specs, så skriv, jeg svarer gerne.
regards.
Avatar billede coderdk Praktikant
02. januar 2009 - 15:11 #1
Hjælper det, hvis du slår Aero fra i Vista? Altså kører med Vista Basic?
Avatar billede coderdk Praktikant
02. januar 2009 - 15:12 #2
Avatar billede embql Novice
02. januar 2009 - 15:52 #3
jeg kører med basic til at starte med da aero først kan bruges sammen med 3d-hardware rendering, og når det installeres er det umuligt at boote vista.
:]
Avatar billede embql Novice
02. januar 2009 - 15:53 #4
just for notice : det er en blå skærm der popper op efter genstart af færdig grafikdriver-installation.
Avatar billede lakridserne Nybegynder
03. januar 2009 - 11:05 #5
Var der installeret drivere fra start, som du bare har opgraderet?

Lakridserne
webmaster på http://boganmelderen.890m.com
Avatar billede embql Novice
03. januar 2009 - 12:27 #6
nope, desværre ikke.
ingen grafikdrivere, bare en helt ny installation af vista x86 hvor hardwaregrafik derefter installeres mht drivere og catalyst..
Avatar billede lakridserne Nybegynder
03. januar 2009 - 18:29 #7
kan desværre så ikke hjælpe mere :-(

/lakridserne
Avatar billede embql Novice
03. januar 2009 - 18:45 #8
selvfølgelig helt i orden :]