Avatar billede mowdy Nybegynder
01. januar 2009 - 10:29 Der er 15 kommentarer

Kan ikke installere IE explore 7

hejsa eksperter.

Først godt nytår til jer alle.

Har i de sidste par dage prøvet og installere IE explore 7, men deg siger det mislykkeds og jeg skal genstarte for at bekræfte ændringer der måtte være. efter der ligger der en genvej på skrive bordet som linker til den her side.

http://support.microsoft.com/kb/917925

Har scannet for skadelig spyware, virus. Alt det med reg. databasen vil jeg helst ikke rode med. Men ville høre om der var nogle af jer der ved hvad det kan være der er fejlen

Mvh Thomas.
Avatar billede Jensen DK Novice
01. januar 2009 - 11:12 #1
Hvis man forsøger at installere IE-7, og det ender med,
at "det ikke kunne fuldføres", så kig først i mappen
C:\ Windows efter den lille fil: IE7.log, åbn den og print ud,
så man kan se den lange streng af tal & bogstaver, der følger efter
"IECUSTOM: Unwriteable key". Det er den adresse man skal finde i registry.
Indledningen til strengen er: "HKCR" der betyder HKEY_CLASSES_ROOT
HKCR\Interface\{34A715A0-6587-11D0-924A-0020AFC7AC4D}. jeg tror at
det er denne som går igen på de fleste med installations fejl, der kan måske være
flere der skal ændres, det vil fremgå af loggen.
Gå ind i Registry, find adressen, og vælg "Tilladelser"
Så fik jeg et panel, som var til at forstå, og til at ændre i.
Som det stod, var det kun "Administrator" (på min PC, hvem det så er)
som måtte noget, og der var kun tilladelse til at læse - så her var fejlen.
Jeg har ændret til / sat flueben ved, at "Alle"/ eller dig som administrator, må få både
fuld kontrol og læse.

Det viste sig, at min rettelse / ændring af "Tilladelser"
som beskrevet lige ovenfor var det, der skulle til.
Ved start af PCen her til formiddag kom der helt uopfordret
en melding: Opdatering er klar, skal den installeres nu ?
  Jeg klikkede bare OK, så kørte hele installation.
Den sluttede uden nogen fejlmeldinger og bad kun om genstart.
Det lod jeg så PCen gøre - og nu fungerer Internet Explorer # 7.

Stien til at ændre tilladelser for installering af ie7 er som følger.
Begynd med START, vælg KØR og indtast: regedit i den lille rude, klik på krydset ud for mappen
HKEY_CLASSES_ROOT find derefter Interface og klik på krydset ud for mappen, derefter skal denne
Findes,{34A715A0-6587-11D0-924A-0020AFC7AC4D Højre klik på mappen og vælg tilladelser nu
Skal du sætte flueben i nederste rudes felter, for fuld kontrol og for at læse, og du skal stå som administrator for oven, klik på tilføj, eller alle, og tilføj.
Du skal nu genstarte komputeren og lade Windows update installere ie7.
Avatar billede Jensen DK Novice
08. januar 2009 - 07:39 #2
Hvad med en tilbage melding?
Avatar billede Jensen DK Novice
14. januar 2009 - 13:38 #3
Sker der noget her?
Avatar billede Jensen DK Novice
20. januar 2009 - 07:57 #4
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Jensen DK Novice
01. februar 2009 - 14:05 #5
Det er fantastisk, at dem med problemer kan finde ud af, at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af, at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.
Det er en ting der kan få betydning for hjælp en anden gang, hvor der er brug for det, det kan være at ingen
gider at hjælpe.
Avatar billede jetter Nybegynder
09. marts 2009 - 13:46 #6
Hurra for dig. Er der ikke andre der vil sige tak så vil jeg, for uden dette svar havde jeg aldrig fået IE 7 ind. Tusind tak. Det med point overlader jeg til den person der har startet tråden.
Jette
Avatar billede jetter Nybegynder
09. marts 2009 - 19:16 #7
Hurra for dig. Er der ikke andre der vil sige tak så vil jeg, for uden dette svar havde jeg aldrig fået IE 7 ind. Tusind tak. Det med point overlader jeg til den person der har startet tråden.
Jette
Avatar billede Jensen DK Novice
14. marts 2009 - 06:38 #8
mowdy! Det bliver nok lidt svært for dig at få gratis hjælp en anden gang, når du ikke vil dele sølle 30 point ud, du gider ikke en gang at følge op på dit eget spørgsmål.
Avatar billede jetter Nybegynder
14. marts 2009 - 09:23 #9
det troede jeg faktisk ikke man kunne når man ikke havde oprettet tråden. Jeg har læst 100gange hvordan man gør med de pointm, men kan ski ikke hitte ud af det. jeg kigger da lige på det igen.
jette
Avatar billede jetter Nybegynder
14. marts 2009 - 09:24 #10
øøøøh jeg vil lige sige at det ikke var mig der spurgte, men jeg benyttede mig af svaret.
Jette
Avatar billede Jensen DK Novice
14. marts 2009 - 09:34 #11
jetter!Prøv lige at se det navn jeg starter med i kommentar nr.8
Jeg mener bare at mowdy kunne da godt dele sølle 30 point ud, jeg har brugt 2 dage på at finde den løsning, som jeg starter med at lægge ind.
Avatar billede jetter Nybegynder
14. marts 2009 - 09:57 #12
undskyld, jeg troede det var et udtryk, jeg er ikke så vant til dette her
Avatar billede kurniel Nybegynder
15. marts 2009 - 12:36 #13
Mange tak for det,slibidor. Har lige siddet og rodet med dette, prøvede dit indlæg, og det virkede 100%! Jeg har ikke oprettet spørgsmålet, men vil gerne give point hvis jeg kan?
Avatar billede Jensen DK Novice
15. marts 2009 - 14:40 #14
Det har du da lov til, ved at oprette et nyt spørgsmål hvor du skriver point til silbidor, og henviser her til.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. marts 2009 - 16:34 #15
http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser

Citat fra reglerne:
Det er ikke tilladt at:
tildele point for en opgave løst uden om Eksperten.dk (f.eks. opgaver løst via mail, ICQ eller telefon), eller blot et andet spørgsmål på Eksperten.dk (lovlig pointoverførsel undtaget).