Avatar billede Slettet bruger
30. december 2008 - 19:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skjule en side i søgemaskiner

Hej alle sammem.

Jeg har en hjemmeside hvor der er en bruger logind til en bestem side som ikke andre skal kunne se men kun medlemmer. Det virker også fint nok.
Men nu har jeg et problem. Når jeg går ind på google og søger efter hjemmesiden så kommer den side frem som ikke skulle kunne ses for andre men kun for de bruger der har kode til den.

Hvad skal jeg gøre ?????
Det må gerne være en kode som jeg bare skal sætte ind.

Håber I kan hjælpe mig. På forhånd tak
Avatar billede olebole Juniormester
03. januar 2009 - 21:26 #1
<ole>

Du skal som det første undlade at linke til siden. Finder Google ikke et link til siden, finder Google ikke siden. Easy as that!  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2009 - 23:03 #2
Jeg syntes bare jeg har læst noget om at du kan skjule nogle sidder eller mapper hvis man lægger en robots.txt fil i roden.
Avatar billede olebole Juniormester
03. januar 2009 - 23:07 #3
Det kan du sagtens - og samtidig fortælle enhver potentiel hacker/cracker, hvilke sider du helst ikke vil have nogen i nærheden af. Men hvis du ikke linker til siden, er det jo ikke nødvendigt at foretage sig noget  =)
Avatar billede zaibot Nybegynder
11. januar 2009 - 16:22 #4
Du kan også smide en no-index kode ind på den side du ikke vil have indekseret.
Bare Google no-index, så får du den nærmere forklaring.
Avatar billede vong Nybegynder
11. april 2009 - 20:33 #5
Evt. kan du lave en enkel asp eller php kodning af siden så de "hemmelige" data er på serversiden og kun kan ses af dem der er logget ind. Der er flere script på nettet til det.
Avatar billede olebole Juniormester
11. april 2009 - 20:46 #6
Spørg folkene bag Eksperten, hvad de gør  =)

Som bekendt har E's egen, lokale søgemaskine altid suttet mås big time. Til gengæld har man altid med esktremt held og stor nøjagtighed kunnet bruge:
    http://www.google.dk/advanced_search?hl=da

Den mulighed har omlægningen af E desværre umuliggjort - og søgemaskinene er ikke blevet bedre  :o|

Anyway, så må E-folkene have speciel forstand på at skjule noget for Google  ;o)
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2012 - 20:30 #7
tak