Avatar billede bartolomos Nybegynder
29. december 2008 - 14:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

DVD drev på MACBOOK

Konens fætter har en Macbook hvor der havde sat sig en CD fast - Dette er et problem som alle med en Macbook efterhånden kender til :)
Mit problem er at jeg har fået skiven ud, men nu kan der ikke skubbes en ny skive i??? Det er som om, at den tap der er ved slissen, sidder i vejen.

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan denne fungere??? og hvad jeg eventuelt kan gøre for at få den til at sluge skiverne igen.
Avatar billede egonspock Seniormester
29. december 2008 - 21:54 #1
hehe, jeg har kun hørt om problemet hvis man sætter en mini-CD i, og det skal man helt klart holde sig fra. Ellers har jeg aldrig hørt om den slags problemer, som ikke kunne løses ved at holde klik-tasten nede ved opstart.
Men desværre ikke noget svar herfra.
Avatar billede computerlab Nybegynder
31. december 2008 - 14:38 #2
Nu skriver du ikke hvilken model der er tale om. På de gamle modeller, var der en eject knap internt i den ene side, som man kunne nå med en klips.

Ellers ja, så hold museknappen nede under boot, det vil spytte indholdet ud af drevet, og evt. åbne så du kan bruge drevet igen.
Avatar billede bartolomos Nybegynder
31. december 2008 - 16:28 #3
Det var også min tanke, det vil jeg prøve men det bliver selvfølgelig ikke lige i aften :)
Jeg vender lige tilbage når jeg har prøvet det, men tak for svaret indtil nu.

Godt Nytår!!!
Avatar billede bartolomos Nybegynder
08. januar 2009 - 23:40 #4
Hmm det lader ikke til at virke, det virker som om den dims der sidder for slidsen har sat sig fast.
Tager gerne imod alle foreslag. Har forsøgt at holde den på hovedet, klik tasten holdt inde og hvad jeg ellers har kunne finde om det rundt omkring på nettet. Men er det normalt at drevet ligesom er lukket hvis den tror der er en disk i???
Avatar billede bartolomos Nybegynder
08. januar 2009 - 23:43 #5
Det er en Macbook 3,1 med Intel core 2 duo 2,2 GHz
Drevet er et HL-DT-ST DVDRW GSA-S10N
Avatar billede computerlab Nybegynder
09. januar 2009 - 00:06 #6
Ellers kan man åbne maskinen og manuelt åbne drevet, men det er ikke helt nemt.
Avatar billede bartolomos Nybegynder
09. januar 2009 - 00:28 #7
Har haft drevet åbnet men kan ikke finde logikken i den tap der sidder for.
Har du nogen idé til hvordan den kan tvinges ned???
Jeg begynder efterhånden at kigge efter et nyt drev :( Surt!!!
Avatar billede bartolomos Nybegynder
11. januar 2009 - 23:12 #8
Nu har jeg lavet et eject fysisk, men drevet vil ikke sluge cderne nu. Er der et trik til dette problem eller skal drevet kasseres???
Avatar billede computerlab Nybegynder
11. januar 2009 - 23:36 #9
Det kunne godt lyde som om drevet skulle skiftes.
Avatar billede bartolomos Nybegynder
03. februar 2009 - 22:13 #10
Undskyld computerlab jeg havde sgu glemt dig... Læg et svar pointne er dine
Avatar billede computerlab Nybegynder
07. februar 2009 - 17:39 #11
Håber du fik løst problemet.

Mvh
Brian