Avatar billede xander_cage Nybegynder
29. december 2008 - 14:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Installation af Exchange

Hej

Et spørgsmål..

Firmaet har stillet 2 servere til rådighed.
Mit spørgsmål er:

Server 1) AD DNS DHCP file/print server.
Server 2) Exchnage og hvad mere??

Skal der også installeres AD DNS på server 2??

Har nemmlig fået afvide at man ikke må installere Exchange på den første server i domænet..

Hvis i har andre råd til hvordan jeg skal gøre dette er i mere end velkommen til at skrive om jeres opsætning..

Mange tak
Avatar billede riversen Nybegynder
29. december 2008 - 14:40 #1
Dit setup er vel så godt som det kan blive med kun 2 servere til rådighed. Jeg ville dog aldrig selv lave en ad server til fil og printserver, men med kun 2 servere, må det jo være sådan. Exchange vil jeg til enhver tid holde for sig.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
30. december 2008 - 22:51 #2
Du må godt, og kan, installer Exchange på den første DC i domain.
Men det ville da være bedere at splitte sine roller noget mere op, men da du kun har 2 stk jern til rådighed sætter det jo sine begrænsninger.
Med minder du vil gå på virtualisering, som jeg vil anbefale, derved får du også mere ud at dine CPU (Windows server 2008 x64 Hyper-V)og du kan give en server til hver rolle. Jeg har bla. en DHCP kørende på 2008 Core, som det eneste på den server, og kun tildelt den 256 mb RAM, kører perfekt.
Men hvis du vil køre Legacy versionen med fysiske server vil jeg nok vælge også at installer DC på server 2, for at have 2 af dem
Avatar billede xander_cage Nybegynder
02. januar 2009 - 13:13 #3
Ok mange tak i to..
Læg et svar i vil blive belønnet :)
Avatar billede riversen Nybegynder
02. januar 2009 - 15:41 #4
behold dem bare.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
04. januar 2009 - 22:05 #5
i egen lomme med dem
Avatar billede xander_cage Nybegynder
05. januar 2009 - 09:25 #6
Ok.. Tak for det..