Avatar billede 47power Nybegynder
28. december 2008 - 19:45 Der er 12 kommentarer

AntiSpam HTTP REFERER?

Jeg er igang med tagwall osv. og vil beskytte mig mod spam - uden Captcha.. jeg mener man kan med HTTP_REFERER, men kan sku ik helt huske hvordan...

Er det ik noget med at Spambots downloader formen og poster fra den downloadede form? så kunne man jo bare lave et session tjek da jeg har en session som også styre hvilke css fil der er på :)

eller vil http_referer være bedre? og hvordan gøres det på den måde?
Avatar billede olebole Juniormester
28. december 2008 - 19:53 #1
<ole>

HTTP_REFERER er ikke obligatorisk at sætte for browseren. Til gengæld er den hamrende let at sætte/fake, hvis man vil spamme - så det er næppe vejen frem  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
28. december 2008 - 19:55 #2
- og sessions er heller ikke noget værd, da en spambot naturligvis kan læse og aflevere cookies. Hvorfor mon captcha er blevet så populært?  ;o)
Avatar billede 47power Nybegynder
28. december 2008 - 20:02 #3
Heh - Ingen omveje uden om captcha??? self. behøves det jo ikke være 100% sikkert. :)
Avatar billede olebole Juniormester
28. december 2008 - 20:07 #4
Hvor usikkert må det så være? Skal det være 0,5% sikkert ... eller 42,3% eller 85,9%?

Alt andet end et forsøg på at gøre det 100% sikkert er rystende ligegyldigt  ;o)
Avatar billede 47power Nybegynder
28. december 2008 - 20:15 #5
Altså - brugere behøves ikke tjekkes det er kun de der AutoBots :-)
Hvis de downloader formen, og spammer fra den så udgår sessionen eller ændres http_referer eller er det mig der er forkert her :-)

Findes der slet ingen andre måder en captcha :)
Avatar billede olebole Juniormester
28. december 2008 - 20:35 #6
1) "Altså - brugere behøves ikke tjekkes det er kun de der AutoBots" >> Svarer det mon ikke til, at politifolk kun behøver kikke på stoplyset, når nogen kører over for rødt? Jeg tvivler på, etaten har fundet løsningen på dén opgave  ;o)

2) Ja, du er forkert på den.

3) Nej. Og jeg prøver igen: Hvorfor mon captcha er blevet så populært?
Avatar billede olebole Juniormester
28. december 2008 - 20:39 #7
En browser er en klient, der henter et dokument. Det er en spambot også.
Klæder spambotten sig pænt på og fortæller din server, den er en bestemt browser, tager imod session cookien og afleverer den igen, når den skal - samtidig med, at den påstår, den kommer fra en bestemt side - kan serveren ikke skelne mellem dén og en rigtig browser.
Avatar billede 47power Nybegynder
28. december 2008 - 20:50 #8
heh okey... Kan du anbefale nogle simple captcha's?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
28. december 2008 - 22:55 #9
hvad med et felt som skjules med javascript (og hvis javascript ikke er aktiveret, på anden måde fortæller den ikke skal udfyldes), og hvis den er udfyldt så må det komme fra en spambot?
Avatar billede 47power Nybegynder
29. december 2008 - 01:28 #10
elskermad.dk
Lyder faktisk som en god ide... spambots plejer jo at udfylde det hele..

olebole og elskermad.dk smid en svar...

klare mig herfra :D
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
29. december 2008 - 11:37 #11
:)
Avatar billede olebole Juniormester
29. december 2008 - 16:25 #12
Personligt vile jeg nok aldrig lade, hvem somhelst skrive på en tagwall. Det ville jeg kun tillade, hvis brugeren er logget ind - og ved tilmeldingen har fået sit (første) password tilsendt via e-mail  =)