Avatar billede nordstjerne Nybegynder
27. december 2008 - 23:00 Der er 4 kommentarer

Hvordan fjerne man alt fra et webhotel (altså min webside)

Hej

Jeg er begynder i web. Jeg har haft en student til at lave noget på min webside, men vil gerne fjerne alt og begynde forfra.
Jeg detsværre ikke hvordan en web er oganizeret?
Jeg er ret sikker på der også er lavet en sql database. Det konkrete web er surftown, men forhåbentlig er der ikke den store forskel på webhoteller.
Jeg har naturligvis admin login og ftp adgang, men jeg kan ikke finde noget der kan fortælle mig hvilke processer der kører eller hvad det nu hedder.
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. december 2008 - 23:42 #1
Du logger ind på ftp serveren og fjerner alt indholdet i root mappen, det gør du som i windows ved at markere alle filer/mapper og trykke delete.

Mysql kan du fjerne fra phpmyadmin
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. december 2008 - 23:46 #2
http://wiki.surftown.dk/index.php/Ftp

Ser ud til at filerne er placeret i en mappe med samme navn som dit domain, der går du ind med dit ftp program og sletter.
Avatar billede nordstjerne Nybegynder
28. december 2008 - 22:51 #3
Hej Bacardil
Tak for dit svar, efter at have brugt adskillige timer og fået svar fra surftown support har jeg fundet svaret. Du var tæt på men ikke helt rigtig.

Såfremt men sletter alle filer må man ikke slette dem der er hidden og måske heller ikke et par subdirs som logs etc.
Istedet forslog support dette
http://wiki.surftown.dk/index.php/Webservice
(Hvordan de forstiller sig at jeg skulle kunne finde ud af at kigge under det fatter jeg ikke.)

Mysql databasen kan ikke fjernes fra phpmyadmin eller ved at slette filer. Man skal bruge deres web interface og først skal man stoppe one click application i dette tilfælde coppermine
Avatar billede bacardil Nybegynder
29. december 2008 - 06:00 #4
Har ikke tidligere hørt om den metode, men det må da give det samme om den eller du gør det, men det vigtigste var jo at du kan ud af det :)