Avatar billede torx Nybegynder
20. december 2008 - 11:20 Der er 3 kommentarer

1066 ram vil kun køre 800 !

Hej Forum.

Jeg har anskaffet mig en computer til bogføring.

Jeg løb ind i det problem, at de første 4gb ram jeg modtog, var defekte, så nu hår jeg fået mig et andet sæt corsair pc8500 xms2. Rammene vil bare ikke køre 1066 ! bundkortet finder dem som 800 og i øvrigt ikke Dual Channel.

Selvom jeg prøver at sætte dem manuelt til 1066 i core menuen på mit bundkort, så vil den bare ikke ! i øvrigt sætter den spændingen til 1.8v i stedet for de 2.1 som rammene skal have. jeg har også prøvet at sætte dette manuelt, men det vil bare ikke fungere.

Jeg har et system bygget op af følgene

AMD triple core 8650
4gb xms 2 corsair
ati radeon 3870
MSI K9A2CF http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&maincat_no=1&cat2_no=171&prod_no=1333
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2008 - 08:11 #1
jeg ville starte med at finde ud af om der var en bios opdatering til kortet

tryk foroven på download og følg anvisningerne

det er ikke sikkert det er det men så er det udeladt i fejlen
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2009 - 08:48 #2
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2010 - 14:18 #3
svar