Avatar billede highfi Nybegynder
19. december 2008 - 12:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ingen lydenhed

Jeg har forsøgt at fjerne eksisterende driver, ligge den nyeste ind og tjekke Bios for evt. deaktivering, men alligevel skriver windows ingen lydenhed under Afspilling af Lyd. Den der hedder Indspilling af lyd lader til at fungere fint. Nogen forslag til hvordan jeg kan komme dette problem til livs?
Avatar billede darrich Novice
19. december 2008 - 12:46 #1
sidder dit lydkort på bundkortet eller er det indstikningskort?

Hvis det er indstikningskort, så luk ned. Tag kort ud. Boot op, luk ned, sæt kort i,
og se om det løser problemet.

****
Det kan tænkes at lydkortet er blevet defekt omkring afspilning, så et billigt nyt indstikningskort, kan nok løse problemet.
Avatar billede highfi Nybegynder
19. december 2008 - 12:54 #2
Det er et onboard lydkort :)
Avatar billede ptj_11 Forsker
19. december 2008 - 22:09 #3
Microsoft har med en af deres opdateringer ødelagt den korrekte installation af lydkort fra en bestemt producent, kan ikke lige huske hvilken, der kan måske også være andre. Der kan hentes et hotfix på MS-update, som løser problemet.
Prøv om det er dit problem.
ptj_11
Avatar billede darrich Novice
21. december 2008 - 14:22 #4
tjek ptj_11 kommentarer.

Ellers så disable onboard lydkort i bios, og sæt et billig indstikningslydkort i.
Avatar billede highfi Nybegynder
21. december 2008 - 15:48 #5
Jeg har nu forsøgt mig med både den omtalt hotfix og smide et lydkort i. Begge desværre med samme resultat.
Avatar billede darrich Novice
21. december 2008 - 19:02 #6
Mærkeligt...
Hvad sker der hvis du laver en manuel installation af lydkort driver?
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. december 2008 - 14:45 #7
Hej Highfi.

Hvordan startede problemet. Holdt lydkortet op med at virke, og derfor lagde du en ny driver ind, eller hvad var årsagen.
Er du 100% på, at det er den korrekte driver?

Hvis du er interesseret, så vil jeg gerne fjernkigge på dit problem.

Hvis du er, så smid en mail på koegekom@hotmail.commed kontaktoplysninger
ptj_11
Avatar billede highfi Nybegynder
20. februar 2011 - 16:38 #8
Lukket, opgav og kastede mig over ny computer