Avatar billede petert Forsker
18. december 2008 - 10:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at vælge Mac pro

Hej alle jeg søger hjælp til configuration af Mac pro.
Maskinen skal bruges af en bekendt til mig og jeg skal prøve at rådgive ham bedst muligt.(jeg er ikke selv meget inde i MAC men PC.
Maskinen skal bruges profesionelt til videio redigering med final cut studio i HD
Vi forestiller os på nuværende tidspunkt følgende
1 8 cores standard, 3.2 GHz
2 30" skærme afbrikat ??
spørgsmålene er så nu
hvad skal man vælge af
grafikkort??
af Hd (hvormange HD, hvor store HD,tupe, og skal man vælge dem opsat som raid 5 (med 3 stk))??
og sidst hvormange ram for at udnytte prosessoren.?

med venlig hilsen
Petert
Avatar billede petert Forsker
18. december 2008 - 10:47 #1
der skulle stå af Hd (hvormange HD, hvor store HD,type, og skal man vælge
Avatar billede petert Forsker
09. juli 2010 - 14:38 #2
Hej Læg et svar så jeg kan luke dette.
MVH
Petert
Avatar billede petert Forsker
31. juli 2010 - 07:05 #3
Jeg lukker dette. Tak for hjælpen.
Mvh
Petert
Avatar billede rixi Nybegynder
13. september 2010 - 18:34 #4
Hej Petert

Jeg sidder med en mac pro fra 2008 som skal bruges præcis som din vens - profesionelt til video redigering med final cut studio i HD.

Er det muligt at du kan hjælpe mig? Fandt I evt. en god løsning den gang? Tænker også i noget med raid 5, men synes det er svært at gennemskue...især da der er kommet

Håber at høre fra dig,
hilsen Rikke
Avatar billede rixi Nybegynder
13. september 2010 - 18:40 #5
Hov, jeg fik ikke lige det sidste med;

...især da der er kommet ny mac pro version mm. på markedet siden 2008.

Sådan!:)
Avatar billede petert Forsker
13. september 2010 - 18:45 #6
Hej Rixi
Hvis jeg var dig ville jeg ringe til fa. Stjernholm Pro der ligger på Rådmandsgade i kbh. De ved alt om emnet, håber det er en hjælp.
Petert
Avatar billede rixi Nybegynder
13. september 2010 - 18:55 #7
Hej Petert

Mange tak! Lyder godt - det vil jeg prøve.

Rixi