Avatar billede nogetfx Nybegynder
29. juni 2001 - 16:34 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Domæne/DNS

Jeg har et domæne, og jeg kender nogle der har en server med en Public IP, så i princippet skulle det være fint. Men de forskellige steder som jeg har skrevet, blandt andet scannet.dk hvor jeg købte det. Kræver 50(med moms) om måneden for at kører mit domæne hen til den server. Kan det ike gøres på en anden måde..? Det kan vel ikke passe at det skal koste noget om måneden, for at rette i en skide DNS...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
29. juni 2001 - 16:39 #1
Det er mere det at scannet, har nogen få udgifter ved at kører en dns server.

Så tro ikke det findes et sted, hvor de vil gøre det gratis.

Men www.Struernet.dk gør det for en rund 5 i måneden det er der lige til at overkomme...

Dertil kan du så selv ændre lige så tosset du vil i den dns zone..
Avatar billede nogetfx Nybegynder
29. juni 2001 - 16:43 #2
Det ved jeg... Men når man også betaler til DK-Hosting, så kunne det jo godt være.. Plus jeg er nordjyde.. hehe
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
29. juni 2001 - 16:45 #3
det der med nord, streger vi... hehe...

Du skal tænke, på at dem som har registreret dns server eller 2 for den sags skyld, betaler årsafgift, strøm, internet og andet... Og da de jo også skal leve af det...
Man kan jo ikke leve, af at gøre andre mennesker glade jo... hehe
Avatar billede nogetfx Nybegynder
29. juni 2001 - 16:54 #4
Pjat.. hehe Nu har jeg skrevet til dem, så nu må jeg se...
Du får dine point når jeg hører fra dem.. hehe
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
29. juni 2001 - 16:58 #5
www.buydomains.dk

Du har selv fuld styring over domænerne, derudover får du 3Pop3mails med @domain.dk til 0kr/måneden ;-)

Det eneste du betaler er domæne afgift til dk-hostmaster på 60kr om året.

Avatar billede bjarke-b Nybegynder
29. juni 2001 - 17:02 #6
Du kan indtil imorgen registrere domæner til 39,- så skynd dig ;-)
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
29. juni 2001 - 17:03 #7
hvis du bestiller noget så brug lige mit ref id ;-) :

22777

http://www.buydomains.dk/default.asp?refid=22777
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
29. juni 2001 - 22:05 #8
hvor finder du lige at det koster 0??
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
29. juni 2001 - 22:11 #9
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
29. juni 2001 - 22:19 #10
ja men hvor se du at det ikke koster noget at havde hostede sit dns... Du skal jo bestille et webhotel, før du kan redigere i dine domænes.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
29. juni 2001 - 22:20 #11
Desuden for du kun 3 subdomænes, med lille webhotel osv... Skod Skod... Men super support de har
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
29. juni 2001 - 22:24 #12
dalbjerg -> Ja, jeg anbefaler dem ikke til webhotel da jeg ikke har et der men derimod kun hvis du vil have styring over dit domain.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
29. juni 2001 - 22:29 #13
og til det skal du havde et webhotel for at kunne..
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
29. juni 2001 - 22:32 #14
dalbjerg -> Det skal man da ikke! jeg har bestilt mit domain www.bjarke-b.dk, til det er der er INTET webhotel, det enste jeg betaler/betalte var 39,- for domænet også årsafgift til dk-hostmaster for det første år. Her efter skal jeg kun betale årsafgift til dk-hostmaster for domænet.

Jeg kan selv bestemme hvor www.bjarke-b.dk skal pege hen, så lige nu hoster jeg det selv.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
29. juni 2001 - 22:36 #15
oki, på egen dns server det var da helt vild...
Avatar billede nogetfx Nybegynder
06. juli 2001 - 19:05 #16
Jeg har jo domæne/server, så der er jo ikke megen pointe i at købe et mere...

?Fx
Avatar billede Trez Seniormester
11. juli 2001 - 12:07 #17
Man kan få en formular hos DK-Hostmaster som giver dig lov til at registrere, pege m.m. på DNS, eneste krav er at du har en server 24/7 og det kun er til personligt brug, altså ikke rege for andre, denne formular findes selvfølgelig også men ved ikke hvad det kræver.

/Trez
Avatar billede ianj Nybegynder
14. juli 2001 - 19:25 #18
www.kleinweb.dk gør det også pænt billigt.

dsa@kleinweb.dk - og henvis da endelig fra mig.

/Ian - ADVICE A/S
Avatar billede nogetfx Nybegynder
23. juli 2001 - 13:45 #19
Et engangsbeløb er altid godt.. hehe
Beklager bjarke, jeg fik ikke lige dit ref nummer med....