Avatar billede kulu Nybegynder
17. december 2008 - 19:02 Der er 3 kommentarer

kan ikke logge ind på mail på den nye mac

Jeg har netop overtalt min søster til at købe den nye Mac. Problemet er at hun er godt træt af den lige nu...

Når hun forsøger at logge ind på sin mail konto (forum mail) bliver hun automatisk smidt tilbage til sin internet udbyders login-side. Hun bruger stofanet. Dette sker også selvom hun er online - så det er ikke fordi hun ikke er logget på nettet. Hun bruger safari browser.

Jeg har delvist løst problemet dels ved at downloade firefox og dels ved at nulstille/resette safari. Men det er jo belastende hvis hun skal resette safari hver anden dag.

Er der nogen der kan beskrive hvorfor problemet opstår? Og hvordan det kan løses uden at skulle resette hele safari?

Venlig hilsen
Anders
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
17. december 2008 - 21:27 #1
Jeg tror ikke at det har noget med mac'en som sådan at gøre. Hvordan Stofas computere svarer på en forespørgsel er kun afhængig af dem. Somme tider kan man kun have én computer på en forbindelse hos Stofa, ellers har jeg oplevet at de logger hinanden af. Er der andre computere på samtidig?
Alternativt har Stofa en løsning som hedder AlwaysOn, hvor man ikke skal logge på hver gang. Det er sådan set i det hele taget en blanding af oldnordisk og tåbeligt at man skal det...
Avatar billede kulu Nybegynder
18. december 2008 - 09:46 #2
Men det hjalp jo da jeg slettede alle informationer i safari-browseren, der kom hun ind i sin mailboks i stedet for at blive smidt tilbage til stofas login-side. Har også oprettet en gmail til hende. Så må det snart være slut.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
25. december 2008 - 11:09 #3
Tilmeld den til AlwaysOn, så er dit problem løst...