Avatar billede alex15 Nybegynder
16. december 2008 - 16:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Et godt og billigt webhotel til at videre stille fra et domæne ti

Hej Eksperter,

Har jeg har lavet en hjemmeside som kan fungere som en slags forside for andre hjemmeside.

Den præcise sti til den enkelte hjemmeside kunne f.eks. være:

www.minside.dk/eksternside?id=1

Og nu vil jeg gerne gøre så når man går ind på fx:

www.enandensside.dk så bliver man automatisk videre stillet den ovenstående hjemmeside.

Dette kan self gøres ved at man køber en webhost f.eks. one.com for hvert af de enkelte www.enandenside.dk men dette bliver dog lidt for dyrt i længden.

Har i nogle andre forslag?
Avatar billede it-dk Nybegynder
17. december 2008 - 17:48 #1
Kan du f.eks. ikke anvende gratisdns.dk
Avatar billede alex15 Nybegynder
17. december 2008 - 18:09 #2
Var lige der inde og læse lidt om det.

Men kan man så oprette en bruger der inde (Har jeg lige gjort), og så tilføje ens domainer til denne side. Og gøre så hvis en personer går ind på fx:

førsteside.dk
www.førsteside.dk
www.førsteside.dk/blablabla.php

Så ryger personer automatisk videre til en anden side og sti som jeg selv kan bestemme?

fx:

www.minandenside.dk/eksternside.php?id=2

Eller kan den kun sende en videre til minandenside.dk?
Avatar billede it-dk Nybegynder
18. december 2008 - 10:21 #3
Jeg mener at man hos gratisdns.dk kan lave url forwarding dvs at www.domain2.dk kan pege på www.domain1.dk/domain2-siden.html
Avatar billede alex15 Nybegynder
05. januar 2009 - 19:07 #4
Okay ja.. Har været inde og oprette en konto der inde og fået registeret mit domæne som jeg ønsker at pege på et andet domæne, nu kan jeg bare ikke lige finde ud af hvor jeg gør dette henne?

er det inde under det der "Tilføj URL forward" ?
Avatar billede it-dk Nybegynder
05. januar 2009 - 22:40 #5
Ja det lyder rigtigt.
Avatar billede alex15 Nybegynder
05. januar 2009 - 22:49 #6
Okay ja. Men hvad skal man så lige indtaste, det ser således ud:

http://alexanderchristensen.dk/fotos/eksperten/gratis_dns.jpg

Man må skulle skrive noget med følgende ik?:

URL: mitbarn.dk/eksternside.php?id=1
Titel ""
Meta nøgle ord ""
Meta beskrivelse ""
Frame "NEJ"
Wildcard "Ja"

Eller hvordan synes du det burde være?
Avatar billede it-dk Nybegynder
05. januar 2009 - 23:30 #7
Hej

Jeg ville skrive følgende i felterne.

URL: Domænet der skal peges til
Titel "" Tror kun denne har betydning hvis du bruger frame (hvis du siger ja til frame) så laves en frame i browseren så domænet vises i url adresse og ikke den som den linker til
Meta nøgle ord "" Samme som ovenstående kommentar
Meta beskrivelse "" Samme som ovenstående kommentar
Frame "NEJ" Ville nok selv have NEJ men ved Ja laves nok en frame i browseren.
Wildcard "Ja" Skulle være fint.
Avatar billede alex15 Nybegynder
05. januar 2009 - 23:43 #8
Okay ja, men så er vi også enige? er vi ikke? Ud fra den måde jeg har gjort det på.

Kan være deres server er noget tid om at opdaterer indstillingerne.. Kan være jeg lige skal vente til i morgen.
Avatar billede it-dk Nybegynder
05. januar 2009 - 23:51 #9
Jo vi skulle være enig :-)

Men du kan ikke se om ændringerne eller opsætningen virker lige efter du har lavet dem. Systemerne skal opdatere og det tage lidt tid. Kan ikke huske hvor tit de opdateres hos gratisdns.
Avatar billede alex15 Nybegynder
06. januar 2009 - 08:47 #10
Arh, nu virker det også, når jeg trykker denlilleboernehave.dk - Så skal jeg bare have tilføjet www. foran også.. Men det gøres jo bare på samme måde...

1000 tak for din hjælp :o)

Laver du ikke lige et svar?
Avatar billede it-dk Nybegynder
06. januar 2009 - 09:57 #11
Super. Godt det virker.
Avatar billede alex15 Nybegynder
06. januar 2009 - 10:30 #12
Rigtig fedt ja.

nu virker www. også :o)

Forsat god dag.