Avatar billede vels Nybegynder
16. december 2008 - 13:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ubuntu webserver og database

Hej

Er der nogle der kender en rigtig god beskrivelse/guide hvordan man nemt sætter apache+php+mysql op, så man nemt kan have flere domains på sin apache, jeg har set flere forskellige løsninger, men nogle der kan anbefale en måde hvor det forgår nemmest?

har prøvet webmin, men umiddelbart virker det som om det er hurtigere og nemmere at gøre det i .conf filer.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. december 2008 - 13:10 #1
Du sætter det op via vhost direktivet:
http://httpd.apache.org/docs/1.3/vhosts/

Det er så muligt at lave et script som tilføjer de nødvendige oplysninger i conf filen, samt opretter bruger og database på mysql serveren.
Avatar billede Syska Mester
16. december 2008 - 13:23 #2
Jeg ville nok køre en apache 2.2 hvis han ikke allerede gør det på Ubuntu. Selvom at 1.3 ikke fejler noget, så er den ved at være meget gammel.

// ouT
Avatar billede vels Nybegynder
16. december 2008 - 13:27 #3
dvs installer apache2 + php + mysql med apt-get

Har set nogle steder så er det noget med ud fra nogle mapper der oprettes vhost... og nogle andre metoder andere steder
Avatar billede vels Nybegynder
04. april 2010 - 07:45 #4
hmortensen smider du lige et svar
Avatar billede hmortensen Nybegynder
05. april 2010 - 20:01 #5
Svar