Avatar billede spademand Nybegynder
15. december 2008 - 13:46 Der er 2 kommentarer

NAT både på Router og på Modem, nødvendigt ?

Jeg er igang med at undersøge hvorfor min næsten nye router nogengange slår fra og genstarter. Nogle gange viser windows at netværkskablet ikke er slået til og hurtigt kommer det på igen. Men det er nok til at blive smidt ud fra diverse internetspil. Problemet er det samme på andre computere. og Firmwaren er den nyeste.

Nu er forbindelsen opsat igennem et modem -> trådløs router.
Begge har NAT slået til. På modemmet er alle porte åbnet til routeren så jeg kan styre det fra den af. Jeg har prøvet at lege lidt med det hele og fytte på nogle indstillinger uden held. Jeg har tænkt på om det er nødvendigt at have NAT slået til på begge to ? men jeg kan ikke slå en af dem fra uden at internettet ryger. Er der evt en anden opsætning jeg kan bruge der måske kan gøre det hele mere stabilt ?
Avatar billede riversen Nybegynder
15. december 2008 - 14:07 #1
du kan slå NAT fra på den inderste router. Det kræver så du laver en statisk route på din yderste router.
Avatar billede spademand Nybegynder
15. december 2008 - 14:22 #2
Hvis jeg slå Nat fra på den inderste har jeg ikke adgang til den yderste. SÅ jeg skal vel oprette den statiske før jeg slår NAT fra.

Der skal jeg bruge den inderstes IP adresse som er 10.0.0.1
en maske som er på 255.255.255.0 ? ikke ?
Og en Gateway Ip adresse som jeg ikke lige helt har styr på. Ved du hvad dens værdier skal være ?