Avatar billede viflytterdinbil-dk Nybegynder
14. december 2008 - 19:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Feedbackpå design og brugervenlighed søges

www.viflytterdinbil.dk er nu en måned gammel og skal nok til at have en lille opdatering , hvordan oplever i siden som bruger ?
alle former for gode råd og kritik modtages med kyshånd , da jeg som hjemmsideejer ikke får feedbacken fra kunderne som jeg ikke har direkte kontakt til.

mvh
Torbjørn
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2008 - 19:21 #1
Hej Torbjørn

-> Førstehåndsindtrykket er egentlig godt - det ser professionelt ud designmæssigt.

-> Det første, der virker forkert, er dog, at siden ikke centreres men justeres mod højre browserkant. Det ser helt mærkeligt ud, at der så samtidig står lidt tekst (Ads by Google, er det vist), som er halvt skjult og ikke særlig læseligt i spalten i højre side, mens der i venstre side ikke er noget som helst. Siden ser helt 'skæv' ud.

-> Pas på med for meget tekst på forsiden. Det er godt (og vigtigt!) med en intro på forsiden, som byder folk velkommen og fortæller, hvem I er, men alt for store tekstblokke gider brugeren alligevel ikke læse. Måske kan det komprimeres lidt.

-> Der skal ikke være mellemrum før et komma - det er der gjort ved hvert eneste komma i teksten.

-> Hvorfor er der et lille billede under teksten på forsiden, som man ikke kan se, hvad er? Det virker hverken som oplysning om noget i forbindelse med teksten eller som et link...

-> Jeg kan godt lide den smarte funktion med Danmarks-kortet. Det ved man straks, hvordan man skal bruge, og det synes jeg er en god metode.

-> På kontaktsiden mangler der da noget? Der er ikke angivet nogen e-mailadresse ud for "Salg:" og "Kundesupport:", selvom der er lagt op til, at der skal være én.
Og under "Adresse:" bør I nok skrive Jeres adresse - ikke Jeres webadresse.

Dette var et hurtigt lille kig på siden. Jeg håber noget af det kunne bruges.

  // Steeven
Avatar billede viflytterdinbil-dk Nybegynder
14. december 2008 - 20:23 #2
Hej
Ja jo , billedet er nu væk.
ang kontaktsiden så er det det vilje at adressen til mig(hjemmesiden) ikke står der, da der jo ikke skal være focus på mig men på alle dem der kan findes på siden. men vil overveje enten at fjerne adresse feltet sammen med hovedparten af div kontaktmails da, der jo kun er mig til at besvare mails :-) eller hvis i mener at det giver mere seriøsitet og troværdighed ved at det står der, skrive det ind på siden .

Googleannoncer bliver fjernet fra siden. de fjerne jo også focus. hvilken browser bruger du siden den ikke er centreret ?

Forsiden teksten bliver redigeret snarrest

ET tillægsspørgsmål : er der for mange klik ind til de enkelte firma'ers kontaktoplysninger eller er det ok man skal trykke på "mere info" for at få oplysningerne, det er gjort for at jeg har lidt statstik på hvem der får flest klik , men hvis man taber brugerne fordi der er for langt derind må det jo løses på en anden måde !
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2008 - 22:05 #3
Du behøver i så tilfælde ikke at skrive noget adressefelt, nej.
Og nej, jeg tror ikke det vil virke mere seriøst, hvis du har fire e-mail-adresser stående fremfor én eller to. Det vil kun virke mere forvirrende. Så slå bare "kundesupport", "salg" og "generelle oplysninger" sammen i én e-mail, som hedder "kontakt@...." (Hvad er "salg" forresten?).

Problemet, jeg omtalte før, er det samme i alle browsere. Men jeg har nu opdaget, hvad det egentlige problem er:
Din side ER rigtig nok centreret i browservinduet, men din side er så BRED, at en "almindelig" eller mindre skærm ikke vil kunne se den i fuld bredde. Derfor skjules højre side af skærmen (og siden ser ud til at lægge sig i højre side), og der er en vandret scroll-bar. Dette er IKKE godt, og jeg vil virkelig anbefale, at i hvert fald de tomme marginer i hver side bliver lavet som fleksible marginer, der ikke har en fast størrelse som nu.

Mht. dit tillægsspørgsmål:
Hovednavigationen virker til at være Danmarkskortet, på forsiden. Ved et enkelt klik på dette får man en oversigt over alle firmaerne i nærheden af én selv. Det synes jeg er glimrende.
Desuden har I allerede her angivet de fleste af oplysningerne for firmaerne på denne oversigt. En specifikationsside behøver man så kun, hvis man er yderligere interesseret, og så klikker man på info-knappen. Så det er ok, synes jeg.

Og din søgefunktion virker vist også fint nok. Så det er ikke for mange klik efter min mening.

  // Steeven
Avatar billede viflytterdinbil-dk Nybegynder
14. december 2008 - 22:20 #4
og hvordan giver man så dig de 50 point som det vel er meningen man skal(og gerne vil) ?
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2008 - 10:47 #5
Jeg lægger et svar... Sådan her.

Så udvælger du nederst mellem alle dem, der har lagt svar, hvem du vil give point. Hvis der var flere, der havde lagt svar, så kunne du vælge mere end én, og så ville pointene blive fordelt ligeligt.

Mange tak for det :)

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2008 - 11:17 #6
Mange tak for point.

Held og lykke med opdateringen af dit website.

  // Steeven
Avatar billede viflytterdinbil-dk Nybegynder
15. december 2008 - 21:13 #7
Sådan , så lærte vi også lidt i dag :-)

Nu er forside teksten ændret lidt
Avatar billede viflytterdinbil-dk Nybegynder
17. januar 2009 - 17:42 #8
nu er siden så 2 mdr gammel