Avatar billede jtp Nybegynder
12. december 2008 - 22:31 Der er 5 kommentarer

IUSR_server er ikke oprettet

Hej alle Exchange-eksperter

Jeg har overtaget administrationen af et 2003-domain med Exchange 2003 SP2.

Jeg har installeret en ny Exchange 2003 SP2 server, hvor jeg skal flytte nogle brugere til. OWA virker fint, men jeg kan ikke få den til automatisk, at indsætte domain, hvilket betyder at brugerne skal logge på med formatet "domain\username". Jeg vil gerne nøjes med "username", hvilket er tilfældet på den eksisterende Exchange-server.

I Exchange virtual directory har jeg disablet anonymous access. Under 'authenticated access' har jeg markeret "integrated windows authentication" og "basic authentication". Desuden har jeg angivet vores domain i feltet "default domain", men uden held.

I AD kan jeg se at den eksisterende exchange-server har oprettet en domain account, der hedder IUSR_servername.

En tilsvarende domain account for den nye server er dog ikke oprettet, dog ligger der en lokal account på den nye exchange-server. Har dette nogen betydning og hvad skal den bruges til? Jeg forventer, at udfase den eksisterende server i løbet af kort tid.

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede kim Nybegynder
12. december 2008 - 22:51 #1
du skal bruge Forms-Based Authentication
Avatar billede jtp Nybegynder
13. december 2008 - 00:13 #2
Beklager, men det løser ikke problemet. Stadig samme situation.
Avatar billede kim Nybegynder
13. december 2008 - 09:43 #3
Avatar billede jtp Nybegynder
14. december 2008 - 21:39 #4
Tak, for input. Jeg har kigget på denne tidligere og den første del af artiklen løser ikke problemet. Den sidste del er jeg ikke interesseret i. Det bør virke uden, at ændre logon-filen. Det virker fint på mine andre Exchange-servere.

Nogen andre bud på, hvad der kan være galt?
Avatar billede jtp Nybegynder
17. december 2008 - 23:14 #5
Jeg har fået det til, at virke ved at følge 'Method 2' fra denne artikel:
http://support.microsoft.com/kb/817379

Problemet er angiveligt OMA (virtuelt directory) i IIS' Default Web Site. Ved at følge guiden oprettes et nyt og bingo banko, så virker det.